Regal pentru publicul meloman: Compoziții pierdute și regăsite la SoNoRo XII
Și dacă muzica poate mişca inimi, înseamnă că reuşeşte să producă minunea de a ne scoate din cotidian.
Ceea ce intenționează cea de-a XII-a ediție a Festivalului SoNoRo, HIDE&SEEK, cu începere de vineri, 27 otombrie, la Palatul Cotroceni și cu continuare până la finalul lunii octombrie cu șase concerte în săli consacrate precum: Sala de Marmură a Palatului “Cercului Militar” – sâmbătă, 28 octombrie, Muzeul Național de Artă – luni, 30 octombrie și Sala Radio – marți, 31 octombrie.
Astfel,duminică, 29 octombrie, Festivalul SoNoRo invită publicul meloman în jocul de-a HIDE&SEEK, în câteva spații emblematice din oraș și propune seria de concerte Labyrinth, ce debutează la ora 11.00, cu un concert în recent restaurata mansardă a Carului cu Bere, intitulat “Wrong time, wrong place”, continuă la ora 16.00 cu un alt concert, la Arcub – Hanul Gabroveni, “Haydn Sick”, pentru a se încheia la ora 19.00, cu “Gulliver’s Hair”, ce va avea loc la Qreator by IQOS, un spațiu nou și inovativ, destinat industriilor creative.
În fiecare dintre concertele de vineri până duminică, publicul va avea ocazia să-l asculte pe remarcabilul violonist francez Gilles Apap ce revine pentru a doua oară la Festivalul SoNoRo. Gilles Apap este un artist ieșit din comun, genial interpret al multor genuri muzicale și subiectul multor filme și documentare transmise de televiziunile din întreaga lume.
Poate cel mai bun exemplu de compozitor
De asemenea, publicul bucureștean va avea ocazia să o asculte pe binecunoscuta mezzo-soprană Ruxandra Dunose, pentru prima dată pe scena Festivalului SoNoRo, în concertul “Opera senza Opera”, de la Sala Radio. Ruxandra Dunose va interpreta liedurile Wesendonck pentru mezzo-soprană și sextet de coarde, de Richard Wagner, alături de muzicienii Razvan Popovici, Diana Ketler, Vladimir Mendelssohn, Philippe Graffin, Gavriel Lipkind, Henri Demarquette. În prima parte a concertului, Kamerata Kronstadt, sub bagheta dirijorului Cristian Oroșanu îi va acompania pe inițiatorii Festivalului SoNoRo, Diana Ketler si Razvan Popovici si pe violonistul belgian de origine rusă Marc Bouchkov în Concertul pentru pian și orchestră în la major și „Simfonia Concertantă” a lui Wolfganga Amadeus Mozart.
Concertul “Lost and Found”, de la Muzeul Național de Artă, aduce în fața publicului o parte din compozițiile pierdute și regăsite ale lui Gustav Mahler, Alfred Schnittke și Anton Webern. Un loc important în programul muzical îl va avea Sonata pentru violoncel în do major, compusă de Ludwig van Beethoven, după pierderea auzului.
“Ludwig van Beethoven este poate cel mai bun exemplu de compozitor care a găsit un nou limbaj muzical spre sfârșitul vieții lui. Pierderea treptată a auzului l-a făcut să se îndrepte spre sonorități complet noi și forme extreme de expresie. Sonata în C major pentru violoncel, sonata “liberă” așa cum o numea chiar el, a fost scrisă în perioada în care s-a retras de pe scena vieneză, posibil din cauza bolii ce avansase. Sonata aceasta posedă o formă neobișnuit de fluidă și un grad ridicat de intimitate al expresiei, ce nu a mai fost depășit nici măcar de cele mai mari lucrări pentru violoncel si pian ale epocii romantic”, spune pianista Diana Ketler, directorul artistic al Festivalului SoNoRo:
Festivalul va continua în București până pe 5 noiembrie.