Se cauta antreprenori creativi, la Creative Business Cup
La Creative Business Cup 2014 intra in concurs cele mai bune idei din 60 de tari, inclusiv din Romania, in domeniile: design, arhitectura, arte si mestesuguri, publicitate, film, video si fotografie, artele spectacolului, muzica, moda, gastronomie, edituri si presa, radio si televiziune, software, aplicatii pe computer si publicatii virtuale, jucarii si jocuri.
Circa 300 de start-up-uri din 60 de tari – fiecare tara organizeaza propria selectie pentru a desemna finalistii – sunt asteptate la editia de anul acesta.
In Romania, selectia nationala este organizata de Creative Seeds, un promotor al comunitatii creative romanesti independente. Inscrierile pentru Creative Business Cup Romania au demarat in luna iunie si se prelungesc pana pe 20 septembrie 2014, pentru a permite cat mai multor antreprenori sa-si inscrie ideile in concurs.
Participantii trebuie sa completeze un plan de afaceri bazat pe cifre si propuneri concrete, care ar trebui sa-i convinga pe potentialii parteneri si finantatori de ce ar fi oportun sa investeasca bani si energie in ideea propusa. Antreprenorii au nevoie de o idee proprie, inovatoare, aflata in orice stadiu de dezvoltare, cu potential de piata.
Planul de afaceri, completat in limba engleza, trebuie trimis pana pe 20 septembrie 2014, inclusiv, pe adresa [email protected].
Castigatorul selectiei romanesti va concura pentru titlul de World’s Best Creative Entrepreneur si-si va sustine ideea in fata unui juriu format din circa 20 de experti internationali, la Copenhaga. Cuvantul-cheie este creativitatea: poate fi vorba de un obiect sau de un serviciu inovator, de o nevoie noua creata pe piata sau de o idee care sa implice creativitatea consumatorilor.
In 2013, marele castigator al CBC a fost Teddy the Guardian (Croatia), un ursulet de plus care contine senzori ce monitorizeaza starea de sanatate a copilului, atunci cand este imbratisat. Datele sunt transmise catre o aplicatie web. In 2012, cupa a fost oferita pentru platforma online We Want Cinema (Olanda), unde spectatorii decid ce filme ruleaza in anumite cinematografe, creand evenimente in social media si invitandu-si prietenii.
Anul trecut, Romania a fost reprezentata la Copenhaga de EFdeN – Casa solara inteligenta EFdeN (www.efden.org), care promite sa schimbe viitorul locuintelor din orase. EfdeN, initiat de Asociatia Solar Decatlon Bucuresti, este un program de locuinte solare inteligente, adaptabile la siturile dificile din mediul urban, modulare, eficiente energetic si cu un pret accesibil.
Juriul selectiei nationale a CBC 2014 este alcatuit din experti in industriile creative: Eugen Panescu (Planwerk, Cluj-Napoca), Ovidiu Hrin (Synopsis Media, Timisoara), Dragos Pislaru (GEA Strategy & Consulting, Bucuresti) si Alina Niculescu (fondator si director Creative Seeds).
Creative Seeds este un promotor al comunitatii creative independente romanesti, iar in consiliul sau aduna unii dintre cei mai respectati si cunoscuti membri ai acestei comunitati. Organizatia desfasoara programe de training si mentorat, creeaza oportunitati de networking, organizeaza competitii si ateliere dedicate comunitatii creative, pentru a sprijini atat dezvoltarea nationala, cat si regionala a industriilor creative in Romania.
Creative Business Cup este organizat de Center for Cultural and Experience Economy (CKO), cu sprijinul Ministerului Danez al Afacerilor. Competitia are loc in cadrul Global Entrepreneurship Week (GEW), cel mai mare eveniment din lume dedicat start-up-urilor si antreprenorilor.