Se lansează primele pachete turistice modulare de pe piața din România
Compania aduce în premieră pe piața din România primele pachete de servicii turistice modulare. Acestea presupun vizite de o jumătate de zi în zona rurală din sudul Transilvaniei și pot fi construite în funcție de preferințele și opțiunile turiștilor.
Conceptul de pachete modulare este german la origine și vizează posibilitatea de personalizare a ofertei turistice. Ele reprezintă programe scurte și flexibile, organizate la cerere și adresate turiștilor care vor să își alcătuiască singuri circuitul dorit. În Germania, pachetele de servicii modulare sunt, de obicei, oferite turiștilor individuali; în România, ele sunt unice și au un grad mai mare de complexitate, pentru că se adresează grupurilor de la 8 până la 50 de persoane.
Zonele în care vor fi disponibile aceste pachete turistice sunt, pentru început: Mărginimea Sibiului, Țara Oltului și Făgărașului, Podișul Hârtibaciului, zona Târnavelor și Țara Bârsei. Pachetele sunt oferite atât turiștilor români, cât și celor străini – sunt vizate, în mod special, piețele din Austria, Elveția și Germania.
Programele sunt construite în jurul a cinci teme principale – cultură și artă, gastronomie, întâlniri cu personaje locale, pelerinaj și viață ecumenică și multiculturalitate. Printre activitățile de care vor beneficia turiștii ce recurg la acest tip particular de turism alternativ se numără: rețete uitate din Moșna, pe urmele artistei Frida Binder-Radler, legendele Văii Calvei, cântece din Valea Hârtibaciului, degustare de brânză și țuică în tramvaiul din Rășinari, meșteșuguri multiculturale în Apold, povestea ortodoxismului în sudul Transilvaniei ș.a.
„Pornind de la monografia satelor, gândim conținutul care alcătuiește dramaturgia fiecărei vizite: aflăm legendele locului și poveștile satului, descoperim personaje locale care au realizat ceva deosebit, ce tradiții și meșteșuguri se practică, care este istoria gastronomică a zonei și care sunt rețetele satului, ce activități agricole predomină și cum influențează ele viața de zi cu zi a localnicilor etc. Căutăm să implicăm foarte mult comunitatea locală în activitățile desfășurate și susținem, astfel, dezvoltarea economiei satelor, prin ceea ce au ele mai autentic de oferit și arătat”, a declarat Cristian Cismaru, Managing Partner al Reky Travel.
Costurile unui pachet turistic modular ajunge la 30 de euro de persoană, pentru grupuri mai mari de 15 persoane. Reky Travel estimează că va vinde peste 50 de astfel de programe în primul an de la lansare.