Sistemul de învăţământ românesc, remodelat după model german
Semnarea protocolului ce sprijină pregătirea practică a elevilor şi studenţilor din România vine în contextul în care tot mai mulţi angajatori din România susţin că tinerii care ies de pe băncile facultăţilor nu sunt suficient de bine pregătiţi nici din punct de vedere teoretic, dar mai ales practic, pentru a fi recrutaţi.
"Este cunoscut faptul că legătura dintre sistemul de educaţie şi piaţa muncii este o prioritate pentru noi. Documentul de astăzi vine să demonstreze că prioritatea începe să fie pusă în practică şi vine pe fondul unui interes tot mai mare pentru învăţământul tehnic şi profesional. În 2012-2013 am avut un număr de 11.000 de elevi înscrişi în învăţământul profesional şi tehnic, în 2013-2014 au fost înscrişi 24.000 de elevi în instituţii de învăţământ de profil, iar în 2014-2015 au fost aproape 47.000 de elevi care au optat pentru învăţământul profesional şi tehnic", a spus ministrul Educaţiei Sorin Cîmpeanu.
Potrivit iniţiatorilor proiectului, modelul german de educaţie, axat mai mult pe practică decât pe acumularea unor cunoştinţe teoretice, tinerii înscrişi la instituţii de învăţământ de profil având stagii obligatorii de practică în companii, ar fi cea mai bună soluţie pentru creşterea nivelului de angajabilitate al generaţiilor care se pregătesc să intre pe piaţa muncii.
În prezent, România are şase ori mai puţini elevi înscrişi la instituţii de învăţământ profesional ca în urmă cu un deceniu.