Spune-mi cui vrei să te adresezi, ca să-ţi spun ce tip de influencer sau software ţi se potriveşte
Totodată, în era vitezei, când decizia clientului nu mai este atât de previzibilă, cum vorbeşti pe limba lui? Îţi eficientizezi comunicarea folosind un software marketing automatizat, care îţi permite să trimiţi mesaje personalizate şi relevante – astfel că marketingul automatizat devine „magia” care face că săgeata să lovească direct la ţintă.
Ce alegi?
Ce faci când vrei să-ţi cumperi o maşină? Research, evident. Ai la îndemână toate tool-urile erei internetului, site-uri, Social Media, forumuri şi, nu în ultimul rând, părerile celor din jurul tău. Totuşi, parcă o părere avizată din partea cuiva care testează maşini că ocupaţie principala cântăreşte ceva mai mult. Felicitări, tocmai ai luat în calcul părerea unui Influencer! Un Influencer este de obicei „un personaj cunoscut” cu o „faţă prietenoasă”, care se adresează unei anumite nişe de consumatori şi care are un impact semnificativ în a influenţă puterea de cumpărare a respectivei nişe. Fie că vorbim despre celebrităţi din mass-media, fie că vorbim despre bloggeri, vloggeri, instagrammeri şi aşa mai departe, Influencerii se bucură de notorietate şi au avantajul de a beneficia şi de încrederea comunităţii căreia i se adresează.
3 stereotipuri de Influenceri stabilite în urmă mai multor sondaje realizate în mediul online românesc
Profesioniştii – oamenii consacraţi într-un anumit domeniu (media, IT, medical, etc), care şi-au creat o imagine datorită know-how-ului şi a informaţiilor extrem de relevante din domeniul lor.
Bloggerii – oamenii obişnuiţi care în timp şi-au construit efectiv statutul de Influenceri prezentând constant informaţii dintr-un anumit domeniu (gătit, fashion, etc.) până şi-au câştigat o anumită nişă şi renumele.
Celebrităţile locale – persoanele publice, veşnic prezente la TV, care au găsit încă un canal de comunicare cu fanii în mediul online.
Care soluţie e mai eficientă?
Răspunsul corect? Ambele. Însă indiferent care este obiectivul campaniei tale, ai nevoie mai întâi să identifici segmentele ţintă cărora te adresezi. Iar segmentarea este una dintre caracteristicile principale ale oricărui soft de marketing automation. În plus, un soft de marketing automatizat îţi va oferi posibilitatea de a optimiza campaniile astfel încât să economiseşti timp şi bani comunicând pe canalele cele mai potrivite. De exemplu, poţi derula o campanie dedicată utilizatorilor de mobil folosind emailul sau canalele de social media. Soluţiile de marketing automation au rolul de-a anticipa comportamentul clienţilor, bazându-se pe comportamentul lor anterior. Astfel tu vei putea livra o comunicare unitară şi personalizată în funcţie de audienţă. Clientul nu este „bombardat” cu informaţii inutile, ci i se oferă exact ceea ce i-ar atrage atenţia, în mediul în care se simte acesta confortabil. Şi toată lumea este fericită!
Vrei mai multe informaţii?
Printre cei 10 speakeri ai celei de-a 9a ediţii a Conferinţei „Marketing în Direct”, unde tema de mai sus este dezbătută pe 26 Septembrie la Clubul Diplomatic Bucureşti, se numără Mikey Hash (Vloggerul nr 1 din România & Antreprenor), Radu Moraru (Nasul.tv & Antreprenor), Şerban Huidu (owner ‚Cronică Cârcotaşilor’ & Co-owner cronicipebune.ro), Adina Necula (Beauty Specialist & Founder LadyLike), Dana Sota (Beauty & Wellness Consultant), Laura Giurcanu (Blogger), Geanina Staicu-Avram (food blogger Jamilacuisine.ro). Moderatorul ediţiei va fi Laura Dragomir (Comunicare & Public Speaking).
Mai multe detalii pe www.marketingindirect.ro
(Acest material este un parteneriat media)