Start-upul care vrea să revoluţioneze piaţa auto din România
Ideea dezvoltării platformei www.vehiclemarket.ro îi aparţine lui Barnabas Benedek, un
antreprenor clujean cu experienţă de 5 ani în domeniul auto unde a activat ca business
development manager într-una din companiile importante de vînzari auto din ţară. De-a lungul
timpului, Benedek a înteles foarte bine frustrările si problemele de care se lovesc clienţii în
momentul în care vor să îşi cumpere o maşina, iar la începutul anului 2015 a demarat
dezvoltarea proiectului pe cont propriu.
”Am decis să intrăm pe piaţa de maşini noi sau cu garanţie de fabrică, pentru a uşura contactul
dintre cumpărători şi dealeri şi a contribui la creşterea numărului de maşini vândute. Ştim că în
România vânzările merg greu şi ne dorim să facem lucrurile mai uşoare pentru toţi cei
implicaţ”, spune Barnabas Benedek.
Momentan, echipa Vehicle Market este compusă din 15 oameni cu competenţe diferite, fiecare
având o experienţă vastă în domeniul în care activează.
După ce ideea a prins contur, s-a alăturat echipei în calitate de investitor Lorand Soares Szasz,
unul dintre cei mai apreciaţi traineri şi antreprenori români, desemnat de două ori consecutiv cel
mai bun speaker din România la Business Days. Întâmpinând la rândul său o mulţime de
obstacole când a fost în situaţia de a-şi cumpără o maşină, Lorand a înţeles perfect viziunea
Vehicle Market şi nu a ezitat să se implice în proiect.
“Vehicle Market aduce un mare plus de transparenţă pe piaţa auto: pe de o parte, îi ajută pe
cumpărători să fie mai bine informaţi, să ia decizii mai bune şi sa aibă un proces de cumpărare
fără bătai de cap iar, pe de alta parte, susţine dealerii autohtoni prin furnizarea constantă de
cereri de cumpărare”, a declarat Lorand Soares Szasz.
Cum funcţionează platforma
Pentru a obţine oferte, cumpărătorul auto trebuie să intre pe www.vehiclemarket.ro şi să
completeze un formular cu maşina dorită. Cererea va ajunge la dealeri autorizaţi Vehicle Market
din ţoata ţara care, dacă dispun de cel puţin o maşină potrivită, vor răspunde cu oferte
personalizate. Ulterior, cumpărătorul poate să discute cu dealerii, să negocieze sau să ceara mai
multe informaţii, iar la final va decide dacă va accepta vreuna dintre ofertele primite sau nu.
Vânzarea finală efectivă se va încheia direct între client şi dealer, ca şi în cazurile obişnuite.
Noutatea stă în ofertele personalizate pe care cumpărătorii le obţin rapid, direct în platforma
Vehicle Market, de la mai mulţi dealeri din România şi pe care le pot compara uşor, pentru a fi
siguri că iau cea mai bună decizie de cumpărare.
Utilizarea platformei este gratuită pentru toţi cumpărătorii, iar dealerii plătesc un comision doar
la vânzarea maşinii ofertate.
Un business romanesc dincolo de graniţe
După lansarea platformei în România, echipa Vehicle Market şi-a propus ca în 2016 să lanseze
serviciul şi în afara ţării, pentru a facilita achiziţionarea de maşini între toate ţările Uniunii
Europene.
“Piaţa europeană reprezintă o provocare foarte interesantă, având în vedere că sistemul
legislativ permite vânzarea fără probleme de maşini în cadrul ţărilor din Uniunea Europeană.
Următoarea noastră ţintă este Germania, unde deja am avut o serie de discuţii. Există o
deschidere mare spre o astfel de colaborare, iar noi vrem să ducem acest business cât mai
departe”, spune Barnabas Benedek, Business Development Manager Vehicle Market.