Studiu: Bărbații ar cumpăra branduri care promovează stereotipul gospodinei
Atunci când vine vorba de definirea feminismului, mai mult de jumătate dintre românii participanți la studiul despre feminism, realizat de agenția de digital Profero împreună cu compania iSense Solution, consideră că acesta implică în special egalitate în drepturi (58%) și mai puțini sunt cei care îl văd ca pe un tratament preferențial pentru femei (19%) sau ca pe o atitudine împotriva societății conduse de bărbați (13%).
Care sunt valorile feminismului în România
Principalele valori asociate feminismului de către români sunt libertatea de exprimare (70%), independența (69%), educația (56%), informarea (47%), pasiunea (45%), puterea (43%), sensibilitatea (41%) și activismul (40%).
De asemenea, majoritatea și-ar dori să afle mai multe despre feminism de pe site-urile web (78%), de pe rețelele sociale (70%), de la TV (69%), din presa scrisă (67%), de pe bloguri (64%) și forumuri (62%). În același timp, semnificativ mai multe femei decât bărbați (16% vs. 7%) urmăresc bloguri cu abordare feministă.
Poziționarea brandurilor față de feminism
În ceea ce privește poziționarea brandurilor față de acest subiect, 43% dintre românii din mediul urban cred că acestea ar trebui să fie interesate de feminism și așteaptă acest lucru în special de la industriile de fashion (81%), sănătate (81%), îngrijire personală (73%), artă și cultură (59%). „Brandurile nu pot face abstracție de Feminism în mediul online. Promovarea egalității de gen nu ține doar de o poziționare etică a unui brand, ci are și o componentă comercială puternică. Spre exemplu, potrivit studiului nostru, 58% dintre consumatori ar cumpăra mai degrabă de la branduri care promovează egalitatea între femei și bărbați și chiar mai mult decât atât – în cazul brandurilor dedicate bărbaților, 41% dintre consumatori ar cumpăra mai degrabă de la cele care promovează Feminismul”, spune Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.
Stereotipuri feminine în online
Studiul analizează și prezența stereotipurilor feminine în mediul online. Cine ar fi crezut că mai mulți bărbați decât femei (44% vs. 38%) ar cumpăra de la branduri care promovează stereotipul gospodinei, în timp ce cele mai multe femei ar cumpăra de la branduri care promovează stereotipul mamei model (43%).
De asemenea, femeile, într-o proporție mai mare decât bărbații nu ar mai cumpăra branduri care promovează stereotipuri feminine negative precum ușuratică, bârfitoare, obedientă etc.
Principalii promoteri ai stereotipurilor feminine în România sunt considerate celebritățile (65%), brandurile de îmbrăcăminte (63%), dar și internetul (55%), reclamele (50%) și poveștile clasice (44%).
Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Grupul Lowe și cuprinde atât metode calitative (3 mini-comunități online cu femei și bărbați, interviuri online cu manageri din MarCom), cât și cantitative (eșantion cu 1.018 respondenți din mediul urban, cu vârsta 16+).