Studiu: Cât cheltuiesc românii pe cumpărăturile online
"În timp ce interesul pentru haine şi accesorii va înregistra o scădere în rândul utilizatorilor de internet cu experienţă în cumpărături online, pentru cei care nu au achizitionat încă produse online, acestea se situeaza în topul preferintelor, urmate de produsele electronice. Se poate spune astfel ca hainele şi electronicele sunt 'poarta de intrare' în achiziţiile online", se arată în studiul citat.
Cel mai des cumpărate produse online
Hainele şi accesoriile sunt cele mai des cumpărate produse online, cu un procent de 58%, urmate de electrocasnice (47%), cărţi, filme şi muzică (44%), gadget-uri – smartphone-uri şi tablete (42%)
studiul arată că popularitatea hainelor şi accesoriilor va scădea cu 18%, computerele şi hardware cu 11%, iar filmele, muzica şi cărţile cu 7%.
Cele mai puţine achiziţii online sunt înregistrate de produse cum ar fi mâncarea (11%), jocurile video (10%) şi obiectele pentru colecţionari (5%).
"În cazul ultimelor două categorii, cauza este motivată probabil de faptul că sunt produse de nişă, în timp ce, pentru mâncare, este posibil ca utilizatorii să nu aibă încredere în achiziţiile online", conform sursei citate.
Cheltuielile online vor creşte, cred consumatorii
Potrivit unui procent de 40% dintre consumatori, cheltuielile pe cumpărături online vor înregistra o creştere, iar electronicele vor domina în continuare vânzările, însă unele categorii preferate până acum, precum hainele, computerele, filmele şi muzica, vor scădea în popularitate.
"40% dintre consumatorii actuali anticipează o creştere a cheltuielilor lor şi doar 1 din 5 utilizatori indică o scădere a cheltuielilor lor online în anul care vine", potrivit studiului.
Mai mult de două treimi dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online în trecut, iar 21% dintre cei care nu au cumpărat încă nimic online planifică să facă acest lucru în viitor.
Livrarea la domiciliu, unul dintre principalele avantaje ale comerţului online
Avantajele principale ale comerţului online sunt livrarea la domiciliu (74%), faptul că nu sunt nevoiţi să plece de acasă (61%) şi preţurile mai mici decât în magazinele tradiţionale (53%), cred cei care au luat parte la studiu. În ceea ce priveşte dezavantajele cumpărăturilor online, internauţii români menţionează costurile de livrare ridicate (31%) sau problemele cu garanţia produselor (19%).
Utilizatorii români de internet preferă plata prin ramburs – patru din cinci utilizatori o indică drept varianta cea mai des folosită, în detrimentul plăţii cu cardul, a transferului online din contul bancar sau a plăţii de pe mobil.
În ceea ce priveşte comerţul mobil, pentru români, cea mai acceptată formă de plata de pe mobil este via mesaj text/sms; aproape jumătate dintre participanţii la studiu manifestându-şi disponibilitatea de a o folosi. De asemenea, unul din cinci utilizatori ar fi dispus să facă plăţi din contul lui bancar sau de pe cardul lui printr-o platforma mobilă.
Studiul s-a derulat pe un eşantion de 1.200 de respondenţi. Compania poloneză Gemius este prezentă în 35 de ţări.