Studiu EY: securitatea informatică, o problemă pentru majoritatea companiilor
Raportul EY, denumit „ Creating trust in the digital world ”, are la bază un sondaj derulat în rândul a 1.755 de organizaţii din 67 de ţări, analizează unele dintre cele mai importante probleme de securitate cibernetică cu care se confruntă organizaţiile în prezent. Conform rezultatelor studiului, 88% dintre aceste organizaţii consideră că structura lor de securitate informatică nu satisface pe deplin nevoile organizaţiei. În privința bugetelor alocate securităţii IT, 69% dintre organizaţii declară că bugetele lor ar trebui mărite cu până la 50% pentru a armoniza nevoia de protecţie a organizației cu toleranţa managementului la risc.
Conform raportului, companiile se simt în prezent mai puţin vulnerabile la atacurile generate de angajaţii neglijenţi (44%) şi de sistemele învechite (34%), în scădere de la 57%, respectiv 52%, cât erau aceste procente în 2014.
Însă, acum se simt mai ameninţate de phishing şi malware. 44% din respondenţi (faţă de 39% în anul 2014) au cotat phishing-ul ca principală ameninţare; iar 43% consideră malware-ul ca fiind cea mai mare ameninţare, faţă de 34% în 2014.
Mai bine de jumătate dintre respondenţi (57%) au declarat că valoarea şi contribuţia pe care funcţia de securitate informatică o aduce organizaţiei lor sunt compromise de lipsa talentelor disponibile, faţă de 53% în studiul din 2014, fapt care indică o deteriorare a situaţiei.
Carmen Adamescu, Executive Director, EY România, declară: "Organizaţiile aderă cu entuziasm la universul digital, însă ar trebui să existe o preocupare echivalentă şi pentru adresarea ameninţărilor informatice din ce în ce mai sofisticate. Companiile nu ar trebui să ignore sau să subestimeze riscul potenţial al infracţiunilor cibernetice. Dimpotrivă, ar trebui să se concentreze cu mare precizie asupra securităţii cibernetice şi să realizeze investiţiile necesare. Singura modalitate de a face universul digital pe deplin funcţional şi sustenabil pentru organizații este de a-şi dezvolta capabilitatea de a se autoproteja, astfel încât să îşi poată proteja şi clienţii şi să construiască în mod continuu încrederea în marca lor."