Studiu: Femeile manager sunt la fel de eficiente și orientate către îndeplinirea sarcinilor ca și bărbații
În cadrul evenimentului, Target România a prezentat rezultatele studiului “Executives in a changing world”, efectuat la nivel național pe 132 de respondenți, manageri din companii autohtone și multinationale. Studiul vizează diferențele comportamentului managerial dintre bărbați și femei, dar și necesitatea unei legi speciale în România, care să promoveze accesul femeilor în poziții de conducere.
Studiul scoate în evidență faptul că, cel puțin la nivel declarativ, nu există diferențe între managerii femei și managerii bărbați din punct de vedere al eficienței, orientării către îndeplinirea sarcinilor, acuratețea și consistența decizională, precum și deschiderea către inovație.
Pe de altă parte, există în continuare o serie stereotipuri în ceea ce privește percepția femeilor manager. Acestea sunt văzute ca fiind mai tolerante și atente cu angajații, mai nedecise decât bărbații și dispuse să lucreze mai mult pentru a atinge obiectivele dorite.
Chestionați cu privire la o inițiativă lansată de Parlamentul European care să faciliteze accesul femeilor la pozițiile de top management, 49% dintre respondenți au declarat că sunt în favoarea unei astfel de măsuri.
În ceea ce privește necesitatea adoptării unei legi speciale care să reglementeze acest lucru în România, lucrurile nu mai sunt la fel de clare. Circa 30% dintre participanții la sondaj au declarat că nu știu sau au ales să nu răspundă, în timp ce doar 27% se declară în favoarea unei astfel de inițiative.
Target Executive Search a fost fondată în anul 1994 de către doi oameni de afaceri austrieci și a intrat pe piața românească în anul 1999. Succesul realizat în România poate fi apreciat după volumul de afaceri, Target devenind unul dintre liderii de piață în ceea ce privește dezvoltarea afacerilor pe plan local.