Studiu: Întâlnirile faţă în faţă sunt de 34 de ori mai eficiente ca email-urile
Cercetarea de piaţă realizată de Harvard Business Review şi publicată în Journal of Experimental Social Psychology arată că dacă vrei să convingi pe cineva să facă ce vrei tu, mult mai eficiente sunt întâlnirile faţă în faţă.
Astfel, specialiştii au concluzionat că email-ul este impersonal şi adesea este privit cu neîncredere, mai ales dacă vine de la cineva necunoscut.
CITEȘTE ȘI: Ce faci când managerul tău nu te ascultă?
Tocmai de aceea majoritatea feedback-ului a fost negativ atunci când a fost folosită această formă de comunicare.
Mai exact, cercetătorii au ales 45 de voluntari pe care i-au pus să roage câte 10 persoane străine să le ajute şi să completeze un chestionar. O parte dintre participanţii la studiu au trimis email-uri, iar ceilalţi au stat de vorba cu oamenii faţă în faţă.
CITEȘTE ȘI: Care sunt joburile ce vor dispărea în următorii 20 de ani
Fiecare a folosit exact acelaşi discurs, însă cercetătorii au descoperit că întâlnirile face to face au fost de 34 de ori mai eficiente că email-urile.
Vanessa K. Bohns, unul dintre coordonatorii studiului, a spus că mesajele electronice au fost privite cu neîncredere, căci până la urmă e vorba de faptul că o cineva străin te invită să dai click pe un link şi nu aveau cum să primească garanţia că persoana respectivă e de încredere.
Totuşi, trebuie să menţionăm faptul că studiul nu a cercetat şi ce se întâmplă dacă oamenii ar fi primit o invitaţie de a completa un chestionar pe email primită de la o cunoştinţă.