Supermarketurile Billa trec în gestiunea Carrefour
Acordul vizează cele 86 de supermarketuri Billa, repartizate pe întreg teritoriul ţării, cu o suprafaţă de vânzare totală de 83.000 de m2.
Datorită acestei achizitii, “Carrefour devine primul operator de supermarketuri din România, întărindu-şi astfel oferta multiformat şi mergând totodată mai aproape de clienţii săi”, se arată într-un comunicat transmis marţi. Realizarea acestei operaţiuni rămâne să fie aprobată de către Consiliul Concurenţei.
Cele 86 de magazine Billa se vor adăuga celor 140 de supermarketuri pe care Carrefour le are în România. Însă, mai importantă decât numărul magazinelor, este locația lor. Billa are o prezență mult mai bună decât Carrefour în Moldova și în sud-estul țării.
Carrefour a fost pe locul al doilea ca vânzări anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de euro. Prin preluarea Billa, cifra de afaceri a Carrefour s-ar apropia de cea a liderului Kaufland, care a avut încasări de 1,8 miliarde de euro anul trecut. Teoretic, magazinele Kaufland sunt hipermarketuri dar au o prezență puternică în interiorul orașelor și o strategie de vânzări asemănătoare cu cea a discounterilor.
Carrefour încearcă de câțiva ani să se extindă pe formatul magazinelor mici. Din 2011 până în 2014 francezii au colaborat cu magazinele Angst înființate de omul de afaceri Sorin Minea, dar au renuţat la franciză anul trecut.
Carrefour are peste 380.000 de angajati la nivel mondial. Prezent în 35 de ţări cu peste 12.000 de magazine, grupul a realizat o cifră de afaceri de peste 100 miliarde de euro în 2014.