Tații de fete sunt directori de companii mai generoși
Henrik Cronqvist de la Universitatea din Miami și Frank Yu de la China Europe International Business School au analizat cum se clasează sute de mari companii în materie de responsabilitate socială, în probleme precum diversitatea, relațiile dintre angajați și respectarea mediului înconjurător și a drepturilor omului.
Pentru cei 379 de șefi de companii, prezenți în studiu, dintre care 96% bărbați, cei doi profesori au căutat informații atât despre managementul etic al firmelor, cât și despre genul copiilor lor. Astfel au descoperit că firmele conduse de directori care sunt și tați de fete sunt cu 12% mai bine notate decât celelalte în ceea ce privește responsabilitatea socială. În plus, firmele administrate de ei cheltuie în medie cu 13,4% mai mult pentru inițiative sociale.
„Să aibă o fiică pare să îi facă mai sensibili pe directorii de companii cotate la bursele din Statele Unite, mai ales în ceea ce privește responsabilitea socială”, a explicat Henrik Cronqvist pentru Washington Post. „Par să se intereseze mai mult de viața altora, nu doar de cea a acționarilor”. Vârsta medie a acestor directori este de 57 de ani, iar cele mai multe dintre fiicele lor sunt la vârsta la care au primele experiențe pe piața muncii.
Și alte studii au arătat că nașterea unei fiice poate schimba perspectiva unui tată. În astfel de situații, tații tind să adopte anumite valori și puncte de vedere ale fiicelor. Cercetătorii au numit acest efect „ipoteza de socializare feminină” («female socialization hypothesis»). În Statele Unite sunt studii care susțin că dacă au fiice, parlamentarii votează progresist în chestiuni legate de drepturile sexuale și de reproducere, iar judecătorii federali sunt mai progresiști în cazuri referitoare la gen. În Danemarca, un studiu similar din 2011 a arătat că după ce li se naște o fiică directorii de companii au tendința de a le crește salariile angajatelor.