Tinerii inventatori români, calificaţi în finala regională a competiţiei Imagine Cup – Microsoft
În acest an, competiția are la bază dezvoltarea spiritului antreprenorial, cu numeroase oportunități de învățare și dezvoltare pentru studenții ce urmăresc să-și construiască o afacere proprie.
Competiția din acest an urmărește întregul ciclu de dezvoltare al unui produs software, astfel că studenții au dezvoltat un produs de la zero, de la idee până la lansarea acestuia pe piață.
„Imagine Cup a devenit o tradiție în România, cu peste 8.000 de studenți participanți în cele 12 ediții, construind numeroase proiecte inovatoare. Dintre aceștia, cei mai buni ne-au reprezentat cu succes la finale globale, România ocupând locuri pe podium în multe ediții din trecut. Ne bucurăm să cunoaștem în fiecare an studenți pasionați și hotătâți să impresioneze prin propriile competențe și produsele dezvoltate, care merg mai departe și își lansează proiectul început în cadrul Imagine Cup sau își pornesc chiar propriile afaceri″, spune Cătălin Diț, Director de Platforme pentru Dezvoltatori, Microsoft România.
Secțiunea Innovation a urmărit cel mai bun și inovator software. Echipa SMT, reprezentând Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, formată din Bogdan Andrei Pop, Bogdan Mursa și Rareș Urdea, mentor Dan Suciu, este câștigătoarea secțiunii Innovation. Scopul principal al aplicației lor este de a oferi o modalitate flexibilă, profesionistă și distractivă de a menține programul de exerciții de recuperare a pacienților care au suferit un atac cerebral, fără efectele psihologice negative întâlnite în sălile de recuperare fizică.
În ziua de astăzi, jocurile sunt printre cele mai folosite aplicații, fie că vorbim de telefoane, PC-uri, tablete sau browsere. Câștigătoarea etapei naționale la categoria Games este echipa Scripters, de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, formată din Alexandru Marinescu, Cristina Dochițoiu și Horia Ardelean, mentor Simona Motogna.
Aplicația propusă de ei este o platformă online de storytelling interactiv, în care utilizatorii pot crea și parcurge povești ce lasă cititorul să decidă acțiunea și parcursul poveștii. Jocul avansează prin decizii și prin completarea puzzle-urilor specifice fiecărei întrebări, oferind astfel o experiență de utilizator aparte.
Provocarea studenților participanți la secțiunea World Citizenship este identificarea unei probleme din cadrul comunității lor și soluţia pentru asta. Scopul este de a crea cel mai bun software ce rezolvă probleme sociale stringente.
Câștigătoarea etapei naționale la această categorie este echipa Lumen din Deva, formată din Cornel Amariei și Cristian Dragomir. Soluția propusă, Lumen S, este o platformă adresată oamenilor cu dificultăți de vedere, ce permite navigarea, comunicarea, citirea și obținerea de informații referitoare la mediul înconjurător, toate într-o modalitate mult mai facilă.
„Pentru noi, Imagine Cup reprezintă un milestone important. Este prima noastră participare într-un concurs Microsoft și am mers direct la cel mai mare – Imagine Cup. Probabil lucrul care ne atrage cel mai mult către acest concurs este premiul. Nu ne referim la cei 50,000 dolari, ci la lucrurile adiacente – oportunitatea de a cunoaște tineri inovatori din generația noastră, trainingul și experiența în sine. O să ne gândim la câștigul de astăzi ca la o nouă provocare să avansăm și să ducem România în top, în finală″, a spus Cristian Dragomir, elev în clasa a X-a şi membru al echipei Lumen.
Echipele SMT, Scripters și Lumen ne reprezintă țara în cadrul finalei regionale, ce se va desfășura în luna mai. Mai departe, cele mai bune echipe din regiune vor concura cu cele mai bune echipe din lume în cadrul finalei globale ce are loc în perioada 29 iulie – 3 august în Seattle, America.
Imagine Cup cultivează spiritul antreprenorial și oferă studenților ocazia de a învăța cum să construiască un produs și o afacere. Mai mult, competiția servește ca platformă de prezentare a celor mai inovative idei în fața profesioniștilor din domeniu, de a obține premii și finanțare pentru proiectele lor.
Prin intermediul Imagine Cup, Microsoft susține următoarea generație de dezvoltatori de aplicații, oferind instrumente, resurse și experiențe practice ce permit studenților să dobândească competențele și cunoștințele necesare pentru îndeplinirea obiectivelor profesionale dincolo de competiția în sine, pregătind studenții pentru joburile de mâine.
Imagine Cup este un program cheie al inițiativei Microsoft YouthSpark, prin care compania creează oportunități pentru 300 de milioane de tineri în întreaga lume în intervalul 2012-2015.
Anual, peste 10.000 de tineri beneficiază de programele susținute prin Microsoft YouthSpark în România.