Tot mai mulţi români se plâng de felul în care instituţiile le folosesc datele personale
Potrivit acestuia, cele mai multe plângeri au ca obiect relația clienţilor cu băncile și instituțiile financiar-bancare.
Expertul ANSPDCP George Grigore, a afirmat că băncile și instituțiile financiar-bancare le pot raporta la Biroul de Credit, dar în anumite condiții, operatorul de date fiind obligat să informeze persoanele în ce scop prelucrează datele.S-au înregistrat de asemenea cazuri în care, pentru a-și supraveghea salariații, angajatorii au luat măsuri în neconcordanţă cu scopul propus.
"Angajatorii, de obicei, doresc să utilizeze un cumul de mijloace pentru a-și supraveghea angajații. Pornesc de la un simplu sistem de control al accesului prin carduri magnetice, pe urmă merg la mijloace biometrice, supraveghere video, supravegherea activității în mediul online și tot așa", a menționat expertul ANSPDCP George Grigore. Amenzile aplicate de ANSPDCP anul trecut au fost de aproximativ 680.000 de lei, în creștere cu 140% față de 2014.
Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a fost înfiinţată în 2005.
„Persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate se pot adresa în scris autorităţii de supraveghere în cazul în care consideră că le-au fost încălcate drepturile prevăzute de Legea nr. 677/2001, cu condiţia de a nu fi introdus anterior o acţiune în justiţie, cu acelaşi obiect, însă numai după ce s-au adresat în prealabil operatorului reclamat” scrie pe site-ul instituţiei.
Toate statele membre ale Consiliului Europei aniversează pe 28 ianuarie adoptarea, în 1981, la Strasbourg, a Convenției 108 pentru protecția persoanelor referitoare la prelucrarea automatizată a datelor cu caracter personal.