Trainingurile manageriale şi teambuildingurile, cele mai solicitate în 2011
„În prezent, piaţa de training este estimată la o valoare de 15-20 milioane de euro, iar companiile pun accentul pe trainingurile pentru dezvoltarea profesională şi creşterea performanţei, dar sunt solicitate şi cursuri de instruire de calificare, recalificare şi perfecţionare pentru diferite profesii susţinute prin fonduri europene”, a declarat Bogdan Florea (foto), directorul general al Trenkwalder, a treia cea mai mare companie de recrutare din România, după cifra de afaceri din 2010.
Numărul de angajaţi care participă la trainingurile solicitate diferă în funcţiile de nevoile de instruire a fiecărei companii şi este, de obicei, stabilit prin intermediul unei analize. În urma stabilirii acestor nevoi, pot fi implicaţi în programele de training toţi angajaţii companiei sau numai anumite echipe manageriale.
În ceea ce priveşte evoluţia acestui sector de piaţă în 2012, Bogdan Florea anticipează că firmele „vor continua să se orienteze către servicii de consultanţă complexe pentru implementarea de sisteme de management al performanţei care vor oferi schimbări profunde în organizaţie. Deşi piaţa de training din România va avea un curs asecendent şi anul acesta, totuşi nu vor fi înregistrate ceşteri majore din cauza efectelor crizei economice care încă mai persistă.”