Turismul spațial, o oportunitate de miliarde de dolari
"Pe baza studiilor de piaţă, anticipăm că această activitate va dezvolta o industrie de un miliard de dolari în următorii 10 ani. Este o industrie nouă, în creştere. Dacă analizăm ultimii 25 de ani, aproape toate lansările au servit câteva scopuri clare, precum plasarea unui satelit pe orbită, iar acest segment al industriei continuă să se dezvolte şi astăzi. Însă există câteva noi segmente pe care abia acum începem să le descoperim", a declarat un oficial al Administraţiei Federale pentru Aviaţie din SUA, prezent la audieri într-o comisie din Congres. Acesta a mai spus că anul 2012 va aduce o explozie a afacerilor în zona lansărilor pe orbită.
"Trebuie să avem grijă, să nu presupunem că succesul sau eşecul industriei zborurilor comerciale în spaţiu va depinde de un singur zbor. Este normal să întâmpine probleme (companiile private – n.r.), procesul fiind foarte dificil, nu numai să lansezi ceva pe orbită ci şi să reuşeşti o conectare în condiţii de siguranţă cu o altă instalaţie aflată pe orbită", a spus un oficial NASA într-o conferinţă de presă.
Sunt în pregătire atât zboruri comerciale la o altitudine de aproximativ 100 de kilometri, care vor expune pasagerii la câteva minute de imponderabilitate şi la panorama Pământului văzut din spaţiu, cât și zboruri suborbitale pentru organizaţii de cercetare, instituţii academice şi companii care vor să facă experimente sau să transporte mărfuri şi echipamente în spaţiu.
Compania Virgin Galactic, parte a grupului controlat de miliardarul Richard Branson, a încasat deja avansuri de aproximativ 60 milioane de dolari pentru călătorii în spaţiu care costă 200.000 de dolari de persoană. Nu se ştie când vor avea loc aceste zboruri.