Violența societăților moderne și a orașelor în care comportamentele agresive reprezintă normalul
Aceasta spune, printre altele, regizorul Rodrigo Sorogoyen, într-un interviu pentru Variety. Marele câștigător al Trofeului Transilvania cu „Stockholm”, Rodrigo Sorogoyen, revine cu un thriller pe muchie de cuțit despre doi polițiști ale căror acțiuni devin la fel de suspecte precum cele ale criminalului în serie pe care îl urmăresc. „Dumnezeu să ne ierte”, filmul care a închis ediția de anul acesta a Festivalului Internațional de Film Transilvania, va ajunge în cinematografele din România începând cu 27 octombrie, fiind distribuit de Transilvania Film.
CITEȘTE ȘI: Facebook încurajează adolescenții să se poarte frumos unii cu alții
Filmul prezintă Madridul în anul 2011 în preajma vizitei Papei. Un milion și jumătate de pelerini așteaptă această vizită, iar orașul este controlat la sânge de polițiștii speriați de un atac terorist. Inspectorii Velarde și Alfaro se confruntă pe neașteptate cu o serie de crime oribile. Primesc ordinul de a rezolva cazul cât mai repede și cât mai discret, dar acțiunile lor nu sunt chiar atât de diferite de cele ale criminalului.
Într-adevăr, filmul îi prezintă pe cei doi polițiști în căutarea unui monstru, însă acesta aduce în fața publicului mult mai multe aspecte interesante. Spre deosebire de „Stockholm”, care ne introduce într-o poveste romantică, subtilă și minimalistă, „Dumnezeu să ne ierte” îmbină politica procedurală, criza socială, studiul personajului, umorul negru și catolicismul într-un întreg distinctiv.
CITEȘTE ȘI: Un producător de motoare diesel se pregăteşte să se mute din Marea Britanie în Craiova
„În primul rând, am vrut să atingem subiectul violenței – violența care pune stăpânire pe ființa umană, dar și violența societăților moderne și a orașelor în care comportamentele agresive reprezintă normalul. A fost intenția noastră să facem acest lucru: gândiți-vă la o relație pe trei planuri între personaje, care sunt diferite și complementare. Este curios – un prieten psihiatru ne-a spus că am creat trei psihopați care își exprima violența în moduri foarte diferite, dar foarte ușor de recunoscut”, declară Rodrigo Sorogoyen.
„Este într-adevăr un film lung, dar cred că este captivant și deloc plictisitor. Am vrut să includem tot ce am considerat necesar pentru a explica în detaliu povestea crimei și pentru a contura viețile personale ale personajelor. Credem că fără acest echilibru, filmul nu ar fi putut prezenta povestea specifică a acestor doi polițiști. Ceea ce am reușit să facem într-un mod special în acest film, este faptul că discutăm și punem în evidență ființa umană și comportamentul acesteia în diferite situații.” mărturisește Rodrigo Sorogoyen în Variety.
CITEȘTE ȘI: Secretul liderului care deleagă corect: știe să fie prezent fără să fie mereu de față