Cultura bunei reputații. Cum se construiește încrederea și care sunt pilonii ce o susțin
Cum se reflectă cultura bunei reputații asupra unei afaceri? Este doar una dintre întrebările la care am căutat răspunsuri în cea mai recentă ediție a Revistei CARIERE. O ediție în care am abordat o paletă largă de subiecte, pornind de la actualele frământări organizaționale și provocări de pe piața muncii, în contextul economic atipic pe care îl traversăm, dominat de efectele post-pandemice și un conflict armat la granițele țării.
CARIERE 277
Doar mâinile care dor se văd este editorialul acestei ediții. Un text asemenea unui semnal de alarmă, ce atenționează asupra unui efect ascuns al pandemiei – epuizarea mintală, emoțională sau profesională. Editorialul este urmat de un articol ce pune în centru tot criza și felul în care aceasta activează toate mecanismele noastră de apărare, aducând la suprafață temeri de care poate nici nu eram conștienți. Criza și caracterul este titlul acestui articol – analiză pe care ni-l propune Madi Rădulescu.
Wok Life Choices aduce în această ediție un invitat din zona antreprenorială – David Alb și pâinea lui cu gust regal – o transformare spectaculoasă a unei afaceri de cartier, brutăria bunicului, într-o poveste de succes cu prinți și prințese.
Urmează un interviu perfect ancorat în realitatea acestor vremuri cu Alina Mihaela Gamauf, Executive Committee Board Member for HR, CSR and Corporate Affairs Carrefour România. CULTURA BUNEI REPUTAȚII este articolul care a dat și coperta acesta ediții și din în care aflăm cum se construiește încrederea, care sunt pilonii ce o susțin și cum se reflectă ea asupra businessului.
Reunirea echipei
Cover Story-ul acestei ediții supune dezbaterii un subiect de impact: întoarcerea la birou. Cu titlul Reunirea echipei, cover-ul explică de ce întoarcerea la birou este principala provocare a liderilor în perioada imediat următoare. Cum trebuie gestionat momentul și stabilite condițiile întoarcerii, de ce ar trebui să țină cont liderii atunci când vor ”negocia” programul, dar și ce riscă dacă insistă să-și impună doar propriile decizii. Detalii aflăm de invitații noștri: prof. univ. dr. Delia Vîrgă, director al Departamentului de Psihologie din cadrul Universității de Vest din Timișoara, psiholog principal și fost președinte al Asociației de Psihologie Industrială și Organizațională (APIO), membru în Comitetul Director al Colegiului Psihologilor din România (CPR); Valentin Stănescu, Country General Manager pentru Dell Technologies; și Oana Botolan, Managing Partner Cteam Human Capital.
Oameni și lideri
Vă propunem apoi un grupaj de articole speciale, în care vom vorbi despre ce înseamnă să fii considerat ”bun angajator”, să fii lider cu viziune, cum să asiguri echilibrul organizațional sau să pui eficient în practică cele mai dificile transformări impuse de criză. Invitații noștri sunt: Luminița Florea, Director People & Culture, Philip Morris România, cu articolul Oamenii sunt combustibilul pe care îl folosești atunci când vrei să construiești o reputație solidă; Adrian Blidăruș, cofondator și CEO Softelligence – Pentru a realiza lucruri cu adevărat îndrăznețe, trebuie să crezi în ele înainte de a le vedea, înainte ca ele să existe; Ana Cabulea, Manager, Recruitment All Business&HRBP Sales eMAG RO& BG – Leadershipul creativ este o umbrelă mai mare a unui stil de conducere ce presupune multe idei inovatoare; Daniel Gheorghe, Country Manager Angelini Pharma România – Etica, performanța, inovația și implicarea, nucleul unei organizații de top; Gabriela Neamțu, Corporate Center & HR Manager MOL România – Această perioadă a reprezentat un masterclass, în care am învățat despre puterea încrederii și a colaborării; Nicholas S. Kass, Executive Director for International Corporate Affairs Alexandrion Group, un expert în politică externă cu un rol esențial în noua strategie de business a Alexandrion Group; Carina Bejan, Manager Sales Support REHAU Window Solutions România – Un lider de succes este 100% autentic, transparent și pune preț pe opiniile oamenilor alături de care lucrează. Grupajul este încheiat din nou de o poveste, de această dată a vinului – Crama Basilescu, o poveste care a început în urmă cu peste un secol.
Cultura ospitalității
Dealul Verde – Pensiunea cu o arhitectură unicat în România este povestea pe care v-o propunem în noua rubrică a revistei, Cultura ospitalității – Oameni și valori, o rubrică susținută de această dată de Domeniile Sâmburești, AQUA Carpatica și Wet, un brand nou lansat de Valvis Holding Group.
Contribuitori
Iar în final, ca de fiecare dată, vă invităm la o întâlnire sau reîntâlnire cu cei mai valoroși contribuitori ai noștri. Iată cu ce vă suscităm interesul în ediția 277: Forță și Putere, semnat Adrian Stanciu; Leadershipul hibrid, între nevoia de control și nevoia de libertate – George Bragadireanu; Nu, nu pacea… – George Șipoș și “Specialized gig work” – oportunitate sau provocare? – Oana Fodor.
Recenzia acestei ediții îl are în prim plan pe Dorin Bodea, Founder & General Manager Result Development, și ultimul său volum Adaptați pentru viitor. Mic trata despre fericire. Volumul a fost pus sub lupă de prof. univ. dr. Alin Gavreliuc, Departamentul de Psihologie, Facultatea de Sociologie și Psihologie din cadrul Universității de Vest din Timișoara, iar rezultatul minuțioasei analize s-a concretizat în articolul cu titlul: Despre cum să ne rezolvăm „ecuația” propriei fericiri.
Despre Război, copii și dramă… scrie Natalia Rotaru la rubrica KIDS MANAGEMENT, iar Simina Pițur despre Ce este empatia și cum funcționează. O perspectivă din psihologie și neuroștiințe cognitive la rubrica BRAIN STORY.
Aceasta este ediția cu numărul 277 a Revistei CARIERE.
Dacă ți-am stârnit interesul, cere un exemplar și noi ți-l trimitem acasă!
La bună citire!