Cultura organizaţională: cinci moduri de a o evalua
Ritika Trikha oferă cinci modalităţi prin care orice viitor sau potenţial angajat poate face o cercetare despre cultura organizaţională a unei firme. Iată cele cinci modalităţi publicate pe usnews.com:
1. Twitter
A urmări pagina de twitter a companiei care te interesează înseamnă să te pui la curent în timp real cu ştirile şi noutăţile acesteia. Pentru mai multe insightu-uri poţi căuta paginile de twitter ale angajaţilor şi managerilor din firmă şi poţi verifica ce useri urmăresc aceștia.
2. Facebook
Aproape toate companiile au profil de Facebook, locul ideal pentru a te îmbogăţi cu informaţii privind cultura organizațională, pentru că aici poţi găsi poveşti “din spatele scenei”, fotografii, premii luate de firmă pentru diferite proiecte, evenimentele pe care le creează sau pe care le promovează, iniţiativele sociale etc.
3. Google Alerts
Poţi seta în Google alert numele companiei şi pe cel al CEO-ului pentru a primi notificări în orice moment în care acesta este specificat în ştiri. Setarea este un mod eficient de a fi permanent la curent cu tot ce apare nou despre organizaţia care îţi stârneşte interesul.
4. Interviuri informale
Interviul informal, o scurtă discuţie cu un angajat din firma pe care o pui sub lupă îţi poate oferi răspunsuri la întrebările pe care le ai referitoare la cultura corporate, iar un alt avantaj o costituie informaţia “la cald”. Dacă nu cunoşti niciun angajat, poţi apela la LinkedIn ca prim pas.
5. Site-uri cu anagajaţii din organizaţii
Deşi în Romînia nu sunt momentan disponibile astfel de site-uri, social media rămâne un instrument important prin care poţi colecta cât mai multe date despre orice aspect care te-ar interesa din universul culturii organizaţionale.