Cum a dat lovitura Gary Vaynerchuck
De aceea, cartea aceasta, în momentul în care am descoperit-o, a fost ca o gură de aer proaspăt. Este altceva.
Deși Gary Vaynerchuck – antreprenor, autor și speaker – nu se prezintă ca un expert în branding personal, vă asigur că este. Prima dată am auzit de el acum câțiva ani, când mă aflam în Uber. Mihai, tânărul antreprenor care m-a dus la destinația cerută, avea o carte lângă el și am început să discutăm despre cei mai buni autori și speakeri din acest domeniu. Așa că i-am ținut minte și pe Gary V., și pe băiatul care mi-a făcut „cunoștință” cu Gary V. și m-am uitat la clipurile postate de acesta pe internet, iar apoi i-am citit cărțile.
Cartea „Dă Lovitura! De ce acum e momentul să faci bani din pasiunea ta” este un manual de branding personal simplu și eficient, iar Gary e probabil cel mai bun exemplu despre cât de rapid și de puternic este marketingul digital. Esența cărții, spune el, este aceea de a-ți arăta metodele prin care poți trăi pasional și productiv fiecare zi.
Cele trei reguli ale lui Gary
Cartea este mică, are sub 150 de pagini în care sunt concentrate informații esențiale din experiența personală și profesională, deoarece Gary nu le separă, ci le simplifică, folosind trei reguli de bază: iubește-ți familia, muncește din greu și trăiește-ți pasiunea.
Cei doi piloni de valorificare ai brandului personal
Primul este produsul, bineînțeles. Al doilea este conținutul. Cel mai important lucru în legătură cu conținutul este ca, atunci când îți propui să comunici cu clienții tăi, să o faci într-un mod natural, conform ADN-ului tău profesional. Să nu cauți să pari cine nu ești, iar dacă nu te simți confortabil cu una dintre metodele propuse de el, atunci cel mai bine este să nu o folosești.
Despre gestionarea situațiilor dificile
În cei 20 de ani de activitate profesională împliniți de curând, dintre care zece în multinațională și zece în antreprenoriat, am ajuns la concluzia că, așa cum există oameni care găsesc soluții la orice problemă, există alții care găsesc probleme la orice soluție. Important este ca tu să conștientizezi în ce categorie te afli. Poți să îți folosești timpul ca să te plângi sau poți să-l folosești găsind o soluție – alegerea este a ta.
Gary este un optimist cu o experiență consistentă în antreprenoriat, care consideră că cel mai bine este să accepți oamenii și lucrurile așa cum sunt pentru că oricum nu se vor schimba. Cel mai eficient pentru tine este să te concentrezi pe obiective, adaptându-te oamenilor și circumstanțelor care apar pe parcurs, anticipând și prevenind situațiile nedorite.
Răspunsul scurt și sincer al lui Gary despre return of investment/ROI în social media
Nu îl veți afla în încheierea acestui articol și nici din această carte, ci din clipul video pe care mi l-a recomandat Mihai, clip devenit viral pe net, „What’s the ROI of your mother”, pe care vă rog la rândul meu să îl vedeți cât mai repede posibil. De ce? Pentru că răspunde foarte sincer, brutal chiar, la una dintre întrebările care apar câteodată în discuțiile cu clienții noștri în legătură cu eficiența folosirii unor canale de promovare. Este posibil să vă convingă să citiți cartea, așa cum m-a convins pe mine.
Mihaela Rențea
Managing Director TRUST Communications, Trainer Marketing și Comunicare/ Product Management
Articol preluat din numărul 245/martie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.