3 metode prin care să te menții activ profesional
Fie că lucrezi la stat sau la privat, vine un moment în carieră în care simți că te-ai plafonat sau că începe acest proces. Nu este tocmai plăcut să nu simți că evoluezi, așa că vei căuta mereu să găsești metode prin care să te menții activ și să nu ajungi în situații inconfortabile.
Desigur, acest proces depinde de fiecare în parte, însă există unele metode de a sta departe de plafonare la locul de muncă ce se aplică în general și care au fost deja testate atât de noi, cât și de alte persoane din jurul nostru și care au funcționat.
Unele se pot amesteca și cu viața personală și atunci ai de-a dreptul un dublu câștig, care te va ajuta pe ambele planuri și te va împlini mai mult decât îți imaginezi. Astfel participarea la cursuri de administratie publica – dar care se potrivesc și dacă lucrezi în privat și vrei să ai parte de perfecționare; găsirea unui hobby care să îți pună creativitatea la lucru și călătoriile frecvente sunt primele trei soluții cele mai întâlnite din sondajul pe care l-am efectuat pentru a scrie acest articol.
Cum să te menții activ profesional
Pe lângă acestea trei mai există și varianta în care să schimbi locul de muncă, însă aceasta este una mai radicală și nu întotdeauna la îndemână.
Acestea fiind spuse, haide să vedem cum te putem ajuta să nu ajungi în monotonie la job și să rămâi cu anumite frustrări.
Participă la cursuri
Cursurile de perfecționare sunt probabil cea mai bună metodă de a te ține mereu în priză și de a te asigura că informațiile pe care le ai și care te ajută să îți faci jobul cât mai bine sunt la zi.
Indiferent de domeniul în care activezi, suntem siguri că poți să găsești cursuri online și offline, livrate de profesioniști mai experimentați în domeniu.
Partea bună la cursuri – și la conferințe dacă participi – este aceea că acolo vei întâlni alte persoane care lucrează în domeniu și astfel veți putea schimba idei și experiențe și acesta este un mod perfect de a veni cu abordări noi la diverse situații.
Fie că lucrezi în sectorul public sau privat, a face networking este o activitate cu care, chiar dacă nu ești confortabil la început, trebuie să te deprinzi tocmai pentru a putea învăța din experiența celorlalți și pentru a te inspira de la ei.
Găsește un hobby
Hobby-urile sunt acele activități care îți dezvoltă creativitatea și care te ajută să te menții în priză, deoarece îți dorești să evoluezi și să fii din ce în ce mai bun în practicarea lor.
A avea un hobby te ajută și în viața personală, deoarece acesta te relaxează, iar dacă alegi unul comun cu un membru al familiei sau cu unii prieteni, îți oferă și posibilitatea de a petrece timp de calitate împreună și de a învăța sau dezvolta o pasiune.
Vrem nu vrem, viața profesională se intersectează cu cea personală și trebuie să știm cum să gestionăm această intersecție și cum să scoatem ce e mai bun din ea.
Călătorește
Călătoriile sunt probabil cele mai mari deschizătoare de ochi. Că sunt aproape sau departe de locul în care ești stabilit – nu contează.
Important este să interacționezi cu cât mai multă lume, locuri și experiențe, pentru că fiecare dintre acestea îți vor da perspective noi asupra situațiilor și nu ai de unde să știi când vei avea un moment de tip aha, care te va ajuta să găsești soluții la unele situații care poate păreau de netrecut.
Știm că uneori călătoriile pot însemna un efort financiar, însă nu trebuie să fie unele foarte costisitoare. O călătorie poate însemna și un picnic în vecinătatea orașului, timp în care să poți să te gândești la lume dintr-o perspectivă puțin diferită.
Soluții există atunci când îți dorești cu adevărat să faci o schimbare. Poți să apelezi la câte una pe rând sau să faci o combinație între mai multe.
Important este să te ajute să ieși din impas și să fii împlinit la locul de muncă!
Credite foto: unsplash.com