5 expresii pe care oamenii de succes le evită
Există o relație complexă între limbaj, gândire și comportament. Nu e nevoie să știi toate teoriile, dar chiar și alegerile simple pot avea efecte importante. Iată câteva exemple de expresii pe care ar fi bine să le eviți, potrivit Inc.com:
1. Nu pot face asta
Expresia aceasta este de fapt echivalentul lui „Renunț”. Nu înseamnă că ar trebui să accepți orice îți cere un șef sau un client, mai ales atunci când știi că solicitarea îți depășește puterile- important este cum îți comunici opinia. Puține lucruri sunt imposibile în viață și în business și mulți angajatori și clienți vor să aibă în echipă oameni care încearcă totuși să găsească soluții, chiar dacă acestea cer timp și efort. Dacă în loc de „nu” le dai astfel de soluții, te vor vedea ca pe un om capabil să rezolve problemele indiferent de dificultăți, iar asta te va face valoros în ochii lor.
2. Așa am făcut mereu
Aceasta expresie e o continuare a celei anterioare. Se traduce prin „nu mă simt confortabil să gândesc altfel. Nu vreau să fac asta”. Dacă vei insista să faci lucrurile așa cum te-ai obișnuit, să nu fii surprins când vei fi depășit de colegii tăi! Într-o economie în care mereu apar lucruri noi adaptarea la schimbarea nevoilor clienților e singura posibilitate de supraviețuire. Nu trebuie să fii sclavul trendurilor, dar nici nu-ți poți băga capul în nisip în speranța că lucrurile vor reveni la făgașul știut. Noi probleme vor apărea iar și iar și capacitatea ta de a găsi soluții mai bune te va aduce în prim plan.
3. Sunt gata într-un minut
Este o frază periculoasă, având în vedere cât de repede trece un minut și cât de puține lucruri poți face într-un timp așa de scurt. N-ar trebui să o folosești dacă nu vrei să fii catalogat drept o persoană care promite mult și face puțin. În plus, când spui așa ceva sugerezi că respectivul lucru nu este dificil, ceea ce îți diminuează efortul. Chiar dacă îl poți face așa de repede, nu o spune: poți să acționezi atât de rapid tocmai pentru că acel lucru este atuul tău, activitatea pentru care ai talent și te-ai pregătit. N-ar fi bine să îl prezinți ca și cum ar fi ceva neimportant, pentru care e necesar „doar un minut”.
4. Nu e vina mea
Nimeni nu vrea să lucreze sau să fie clientul cuiva care nu își asumă vina. Când auzi așa ceva n-ai cum să nu te gândești că în curând tu vei fi cel asupra căruia va fi aruncată vina. Ca angajat sau reprezentant al unei companii e mai bine să îți asumi o parte din vină decât să arăți către alții. Când îți admiți greșelile arăți că ai caracter și capacitatea de a învăța din probleme. Angajatorii și clienții apreciază astfel de calități. Dacă mereu arăți cu degetul către altcineva dovedești că nu ai învățat din greșeli și nu poți fi tras la răspundere.
5. Nu am nevoie de ajutor
În afaceri ai nevoie de ajutor câteodată, oricât ți-ai dori să poți reuși de unul singur. Munca în echipă e esențială în economia modernă. Un lider trebuie să știe să lucreze cu ceilalți, iar pentru a avansa în carieră trebuie să faci dovada că poți să cooperezi.