5 reguli din companii care duc la demisia angajaţilor buni
Într-adevăr, companiile trebui să aibă anumite reguli, dar acestea nu trebuie să fie nişte încercări nepotrivite de a crea ordine. Este foarte dificil că anumite standarde să fie menţinute. De exemplu, se poate întâmpla că anumite persoane să facă lucruri greşite în cadrul unei companii şi compania respectivă să fie tentată să răspundă acestor situaţii cu reguli noi care ar trebui să fie aplicate de către toţi angajaţii. Acesta este punctul în care companiile încep să greşască faţă de angajaţi.
În momentul în care companiile creează reguli ridicole şi demoralizatoare pentru a atenua comportamentul greşit al unor angajaţi, atunci este clar o problema de management. Nu are niciun sens să îţi îndepărtezi întreagă forţă de muncă doar pentru că nu ştii cum să gestionezi performanţa unor angajaţi.
În rândurile de mai jos vom explora unele dintre cele mai nepotrivite reguli pe care companiile le pot crea în momentul în care cad în această capcană.
1. Cerinţe ridicole pentru prezenţă, ora de plecare sau ore libere
Angajaţii ar trebui să îşi primească salariul pentru muncă pe care o fac, nu pentru orele pe care le petrec stând la birou. În momentul în care angajaţii sunt apostrofaţi pentru o întârziere de cinci minute la muncă în condiţiile în care în mod regulat lucrează peste program şi câteodată chiar şi în weekend, transmiţi mesajul că politicile companiei au prioritate faţă de performanţa angajaţilor. Şi arată faptul că nu ai încredere în angajaţi.
2. Birocraţia
Situaţia în care companiile sunt inutil de stricte cu documentaţia pentru concediul medical sau pentru un deces în familie lasă un gust amar angajaţilor care ar trebui să merite mai mult. Până la urmă, ce credeţi că spune acest lucru despre companie dacă angajaţii au ajuns să falsifice o moarte în familie doar că să îşi ia o zi de lucru liberă?
3. Blocarea exprimării
Multe companii controlează ce anume pot avea angajaţii pe birourile lor. De exemplu, anumite companii dictează câte fotografii personale pot să aibă angajaţii lor pe birouri, dacă pot sau nu să folosească o sticlă de apă sau câte obiecte au voie să îşi ţină pe birouri. Din nou, avem aceeaşi abordare în care se consideră că mai bine ar fi angajaţi nişte roboţi.
4. Codul vestimentar de la birou
Codul vestimentar funcţionează bine în liceele private şi este nenecesar la locul de muncă. Dacă angajezi profesionişti, aceştia se vor îmbracă cu siguranţă în mod profesional. Atunci când cineva exagerează, managerul lui direct trebuie să aibă abilitatea de a aborda problema în mod direct. În caz contrar, vei face că orice angajat să îşi dorească să fi lucrat în altă parte deoarece managementul este inapt să rezolve eficient subiecte delicate.
5. Restricţionarea utilizării internetului
Bineînţeles că sunt anumite web-site-uri pe care nu ar trebui să le vizitezi la birou, însă nu vorbim aici de Facebook. Însă, o dată ce pornografia şi alte web-site-uri evidente sunt blocate la locul de muncă, este dificil să stabileşti unde trebuie trasă linia. Majoritatea companiilor, însă, trag linia în locul greşit.
Angajaţii ar trebui să poată să petreacă timp pe internet în timpul pauzelor. În momentul în care companiile restricţionează inutil accesul angajaţilor la internet, tot ce fac este să îşi demoralizeze angajaţii că nu îşi pot verifică contul de Facebook, astfel limitează indirect abilitatea acestora de a-şi face treaba.
Sumarizând cele de mai sus, dacă companiile şi-ar regândi politicile şi le-ar elimina sau modifică pe cele nenecesare sau demotivante, atunci toată lumea ar avea un timp mult mai productiv şi mai plăcut la locul de muncă.
Diana Goanță este Online Marketing Specialist la ABC Human Capital.