Banii NU aduc fericirea angajaților
Un om care își dezvoltă cariera bazată pe un hobby este un om căruia îi place ceea ce face și, inevitabil, va avea rezultate bune. Mai multe studii făcute în ultimii 50 de ani demonstrează că rezultatele angajaților fericiți și împliniți cu jobul lor vor avea rezultate mai bune decât cele ale angajaților motivați de recompense externe. Astfel, „paradigma recompensă versus pedeapsă eșuează lamentabil când vine vorba despre creativitate, angajament sau implicare dincolo de cerințele standard ale jobului,” spune Pink.
Secretele motivării
Motivarea fără bani apare abia atunci când angajații câștigă cel puțin decent, „când plătești oamenii îndeajuns ca aceștia să nu se mai gândească la bani, ci la muncă, la ceea ce fac. Odată ce realizezi asta, știința a dovedit că există 3 factori care conduc către o și mai bună performanță și satisfacție personală: Autonomie, Perfecționare (Măiestrie) și Scop,” adaugă Daniel Pink.
Totodată, angajatorii trebuie să dea oamenilor sarcini pe care le pot duce la bun sfârșit. Dacă task-urile sunt prea dificile, oamenii vor deveni îngrijorați și se vor simți depășiți. Dacă sunt prea ușoare, se vor plictisi. Astfel, activitățile „obligatorii” trebuie adaptate fiecăruia, dar la un nivel ușor superior capacităților sale, astfel încât angajatul să beneficieze de spațiu și suport pentru creștere, pentru dezvoltarea măiestriei. Acest lucru presupune ca angajatorii să fie mai atenți la modul în care angajații performează și la sentimentele privind activitățile pe care le întreprind.
Cum obții super motivarea
Oamenii au nevoie de un scop pe care să-l urmărească. Ești cu adevărat motivat atunci când crezi într-o cauză și te străduiești să-ți pui crezul în practică. „Este o diferenţă între ce ştie ştiinţa şi ce se întâmplă în afaceri. Iar ceea ce mă îngrijorează, în timp ce stăm în molozul colapsului economic, este că prea multe organizaţii iau deciziile privind politicile lor despre talente şi oameni bazându-se pe presupuneri depăşite, ne-examinate, care sunt înrădăcinate mai mult în folclor decât în ştiinţă. Soluţia nu este să insistăm în greşeli. Să stimulăm oamenii cu o recompensă mai dulce sau să-i ameninţăm cu o pedeapsă mai aspră. Avem nevoie de o abordare complet nouă,” adaugă Pink.
Mai multe despre cum îți poți ține angajații motivați poți afla chiar de la Daniel Pink, care vine pentru prima dată în Europa de Est la București, la conferința HR DRIVE, din 14 octombrie.