Brandul care le-ar putea da KNOCK-OUT gadgeturilor românești
Businessul a căpătat o mai mare amploare când tatăl lui a aflat că poate cumpăra componente mai ieftine din Singapore, lăsând la o parte piaţa din Cehoslovacia care era principalul său provider. Cu asiaticii avea, însă, o mare problemă: comunicarea. Asta pentru că ştia engleză la nivelul: „Două containere. Polonia. Mulțumesc”.
După 10 ani de vorbit „afacereză” şi multiple drumuri în Hong Kong şi Singapore, fratele mai mare al lui Michal a intrat şi el în business. Între timp, Michal lucra în domeniul financiar în Varşovia pentru că voia să își demonstreze că poate să ajungă cineva. Şase ani a lucrat în acest domeniu, apoi s-a hotărât să se alăture afacerii de familie.
China, ca-n Star Trek: locul în care nimeni nu a mai fost
„Îmi amintesc China de acum 15 ani, când am fost pentru prima oară acolo. Şi pentru a cumpăra componente, trebuia să mergem din fabrică în fabrică. Atunci trebuia să cauţi cele mai ieftine componente pentru că nu era despre calitate cât era despre preţ”, spune Michal.
Pe atunci China era capătul lumii, îşi aminteşte el. „Era foarte dificil să călătoreşti în China. Nimeni nu vorbea engleză. În zona rurală nici acum nu se vorbeşte. Te lua de la hotel o maşină, mergeai cu orele până la prima fabrică şi te aşteptai să ţi se întâmple orice pentru că nu putea comunica în nici un fel”, afirmă Leszek.
Cum s-a născut Kruger & Matz
În momentul în care a intrat în business s-a şi gândit să creeze un nou brand. Şi cum visul copilăriei lui de a fi un star rock nu s-a îndeplinit, s-a gândit că un brand „audio” este ideal. Brandul Kruger& Matz nu a început de la zero deoarece experienţa în domeniul componentelor audio şi aparatură o avea deja.
„În ultimii 4-5 ani am învăţat despre ce este un brand si ce înseamnă crearea unuia pentru că dacă pe atunci nu existau produse, dar era cerere, acum există produsul, dar nu şi cerere şi de aceea este important să ai un brand”, spune Leszek.
Citește și Fondatorul Kruger & Matz: Brandul, unealta prin care hrăneşti falsa fericire
În urmă cu şase ani, când a ajuns în compania tatălui său, se gândea la branding şi la faptul că are nevoie de un nume care să răsune la nivel internaţional, iar numele nemțești ”strigau” calitate. Dar ideea numelui a venit de la amplificatorul său care se numea Kruger. Era destul de mic dar puternic. „În timp ce cântam şi utilizam acel amplificator mi-am dat seama că este foarte bun şi mi-am spus că merită, dacă întradevăr pot să cânt Pantera la el. Iar zece ani mai târziu mi-am amintit numele şi asta a fost”, spune Michal.
Apoi a apărut următoarea problemă: Kruger Audio era deja luat şi alte derivate de la Kruger la fel, aşa că a trebuit să adapteze puţin. Aşa se face că un coleg de la muncă a spus că „Matz” ar suna bine. „Mi-am spus că asta sună fantastic, Kruger& Matz: un german şi un evreu new-yorkez”, afirmă Leszek.
Planuri pentru 2015
Lechpol a pregătit deja drumul pentru Kruger & Matz, în România, în urmă cu mai bine de 6-7 ani când a venit în ţară. Acum, brandul vrea să îşi construiască şi consolideze canalele de distribuţie. Aşa că, 2015 va fi un an al negocierilor cu magazinele online, cu operatorii de telefonie mobilă şi alte entităţi prin care să îşi dezvolte compania.
Veniţi pe piaţa noastra de doar două luni, Kruger& Matz vor să răstoarne balanţa în favoarea lor cu o serie de produse electronice ieftine și bune. Gadgeturile cu care aceştia se pregătesc să cucerească piaţa au, deocamdată, o expunere limitată, dar cresc de la o lună la alta.
Citește și Românii pot investi în companiile germane