Cum să maximizezi impactul felicitărilor de Crăciun pe care le trimiți
Dacă problema felicitărilor de Crăciun, fie ele tipărite sau electronice, ar fi tratată ca un instrument de marketing și nu ca o obligație, ele ar genera entuziasm și fidelitate din partea clienților și nu numai.
Iată, așadar, patru aspecte importante de care să țineți cont, enunțate de Peter Gasca, strateg de business, pe site-ul entrepreneur.com
1. Personalitatea
Felicitările cu ”Fie ca” preluate copy/paste de pe site-urile de specialitate sunt cele mai folosite de majoritatea companiilor. Mare greșeală. Optează pentru o felicitare personalizată, care să includă logo-ul și sloganul companiei într-un mod stilizat. Apelează la un grafician pentru o felicitare inedită și, de ce nu, personalizată după fiecare destinatar în parte.
2. Mesajul transmis
Folosește un mesaj sincer și lipsit de clișee. Și, cel mai important, care să reflecte cultura companiei tale, valorile pe care le inspiri oamenilor tăi și de ce nu, persoanelor dragi. Evită exprimările specifice unei anumite culturi sau religii. Seamnează-le de mână și dă-le mai departe și la cei mai influenți oameni din echipa ta. Vei demonstra că ți-ai dat cu adevărat interesul, iar felicitarea ta va face diferența în teancul primit de la toate celelalte companii.
Citește și 5 trucuri care te vor ține în priză la job în perioada sărbătorilor
3. Prezentarea/ambalajul
Felul în care este livrată felicitarea reprezintă cel mai puțin important efort pe care trebuie să îl depui în tot procesul. Oamenii le primesc, le deschid și le pun într-un colț uitate până la următoarea curățenie generală. Așa că, un pic de creativitate la acest capitol nu ar strica. Ai grijă ca plicurile să fie colorate și, eventual, include și un desen grafic inspirat pe partea superioară, care să o facă unică și specială și să o diferențieze de toate celelalte felicitări primite de la marile corporații.
Dacă îți permiți, trimite și un mic cadou, simbolic, împreună cu felicitarea. Garantăm o apreciere ridicată din partea clienților.
4. Scopul
Acțiunea în sine de a trimite felicitări de Crăciun ar trebui să fie una altruistă și care să reprezinte un gest de gratitudine pentru partenerii care ți-au fost alături pe parcursul anului. Cu toate acestea, nu-i putem nega calitatea de instrument de marketing. Și nu, nu este nimic lipsit de etică sau morală în acest proces. De aceea, îți spunem că te poți folosi de această ocazie pentru a-ți fideliza clienții. Exemple:
– Oferă un discount la serviciile tale. O poți face prin intermediul unui cupon printat atașat felicitării sau printr-un newsletter
– Include un card de fidelitate în plicul cu felicitarea sau trimite-l în paralel cu un email
– Lansează o pagină specială de Internet dedicată acestor ocazii, unde utilizatorii pot intra și avea diverse beneficii
– Oferă recompense pentru cei care îți recomandă brandul mai departe