Cum să-ți privești jobul cu alți ochi. 5 sfaturi utile de la Lucy Adams, fostul HR Manager BBC
Atunci când jobul pe care îl ai nu-ți mai aduce suficiente satisfacții, primul gând este să îl schimbi. Există, însă, și soluții mai simple, mai la îndemână și, cu siguranță, care generează un disconfort mai mic.
Lucy Adams, fostul HR Manager de la BBC vine cu o doză bună de inspirație pe scena festivalului LEAP (Learn. Explore. Apply. Play) – ce se va desfășura în București, la Face Convention Center, pe 27 februarie 2020. Este prima ediție a unei conferințe internaționale organizată de eJobs și Târgul de Cariere, dedicată specialiștilor în resurse umane și people management, managerilor de companii, antreprenorilor și profesioniștilor care vor să afle cum pot să comunice mai bine, ținând cont de nevoile și dorințele angajaților.
De la HR Manager la un job plin de inspirație
Lucy s-a reinventat după ce timp timp de 10 ani a lucrat în corporații precum BBC, Eversheds, Serco. A remarcat lipsa de inovație și de gândire proaspătă în HR și a dorit să găsească noi modalități de abordare pentru problemele vechi. În 2014 și-a deschis propria agenție, Disruptive HR, iar acum își ia energia din impactul pe care îl aduce în resurse umane în domenii diferite. Și dintr-un nou mod de abordare al lucrurilor.
Iată 5 idei care îți schimbă perspectiva asupra jobului, inspirate de la Lucy Adams:
1. Experimentează, încearcă lucruri noi și bucură-te de energia rezultată astfel.
2. Fă-ți timp să te joci la birou fără să-ți impui asta.
3. Fii la zi cu noutățile din tehnologie, te vor ajuta să-ți îmbunătățești experiențele.
4. Comunică personalizat, încearcă pe cât posibil să-ți cunoști colegii.
5. Creează experiențe unice pentru echipă.
Lucy Adams a acordat și un interviu în exclusivitate pentru România
-Ce rol are jocul în mediul corporate?
-Cred că este vital să stimulezi inovația și creșterea, oamenii trebuie să aibă ocazia să experimenteze, să încerce lucruri noi și să se bucure de energia respectivă. Din păcate, uneori încercăm să forțăm jocul, să-l impunem oamenilor ca „distracție organizată” și asta nu este o idee bună!
-Ce noi tendințe ar putea apărea pe piața muncii în anii următori?
- Economia de tip „gig” sau de sharing (munca oricând, de oriunde, la cerere, r. tip Uber) și tehnologia vor influența locurile de muncă tradiționale. Acesta vor arăta și se vor simți foarte diferit.
- Interligența artificială și modul în care aceasta va schimba și, să sperăm, va îmbunătăți experiența angajaților.
- Lucrul flexibil, de la distanță și virtual va transforma natura echipelor, leadership-ul și noțiunea de loc de muncă.
-Ce poate face un manager atunci când există o diferență considerabilă de vârstă între membrii echipei?
-Cred că managerii trebuie să-și asume că oamenii sunt la fel doar dacă sunt de aceeași vârstă. Important este să înțeleagă diferențele dintre ei, ca oameni, și nu doar cele dintre categorii de vârstă. Să înțeleagă că au personalități diferite, că sunt introvertiți sau extrovertiți, ce îi motivează, ce stil de management le place și cum preferă să se comunice cu ei. Dacă managerul are această perspectivă și înțelegere, el poate încerca stiluri diferite de leadership pentru a răspunde nevoilor lor diferite.
-Cum poate o companie să se diferențieze de concurență pe o piață precum cea din România, unde nu sunt suficienți candidați?
-Ar trebui să pună accent pe experiența angajaților, care ar trebui să fie specială și unică. Să definească clar prin ce se diferențiază și care este brandul său. Apoi, să se gândească cum ar dori să se simtă oamenii săi, mai degrabă decât la procesele pe care ar trebui să le implementeze. O companie trebuie să iasă în evidență prin crearea de experiențe, prin „momente de adevăr” care arată cine este. Desigur, există mai multe modalități prin care se poate face remarcată, dar aș sugera să implice angajații actuali și să construiască o campanie cu brand ambassadors. Aceasta va avea mai mult impact decât o campanie glossy.
-Cum arată un brand de angajator atractiv în 2020?
-Onestitatea și integritatea sunt importante în a atrage talentele. Nu trebuie să te prefaci că ești ceva ce nu ești. Claritatea, de asemenea, este importantă. Să arăți ce faci, despre ce este business-ul tău și să ai un scop. Feedback-ul pozitiv pe site-uri de socializare contează mult. Angajații sunt, de asemenea, o parte vitală a poveștii de brand.