Limbile străine, cheia angajărilor în outsourcing
La începutul acestui an au fost scoase la concurs 250 de joburi (circa 150 în centrul de suport din Sibiu și aproape 100 în cel din Brașov), majoritatea fiind locuri de muncă nou create. În luna iulie a acestui an, CGS România a deschis un nou centru de suport în Târgu Jiu, unde, pentru început, se vor crea 100 de locuri de muncă, în departamente precum: Resurse Umane, IT, Administrativ, precum și operațional.
„Unul dintre factorii importanți care au contribuit la alegerea României ca sediu pentru un nou centru CGS a fost indiscutabil calitatea forței de muncă. România se menține o piață extrem de atractivă din punct de vedere al existenței talentelor și al unui nivel ridicat de pregătire al tinerilor. Este o piață tentanta și din punct de vedere al numărului de limbi străine cunoscute și vorbite la un nivel extrem de înalt”, spune Vladimir Sterescu, Director General CGS.
Majoritatea pozițiilor din companie necesită cunoașterea la perfecție a unei limbi străine. De altfel, primul interviu include teste de verificare a gradului de cunoaștere a limbii străine solicitate pentru fiecare job. De asemenea, pentru anumite poziții, primul interviu cuprinde și verificarea cunoștințelor tehnice. În plus, în funcție de fiecare poziție în parte, sunt necesare și alte aptitudini: de comunicare, de negociere etc.
După angajare, CGS organizează sesiuni de training foarte cuprinzătoare, continuate cu traininguri periodice, așa încât pregătirea angajaților este complexă și completă.
În ceea ce priveşte veniturile, acestea depind în primul rând de limba în care fiecare angajat își desfășoară activitatea, dar și de ansamblul competențelor necesare (tehnice, de vânzări, negociere etc.). În primul an de activitate, veniturile totale lunare (salariu, tichete de masă, bonusuri etc.) variază în general de la venitul mediu brut pe economie până la peste 1.500 de euro brut.
„Pentru persoanele care se relochează din alte orașe sau alte țări pentru a ocupa un post la CGS România avem în plus pachete de relocare, care cuprind de la subvenții pentru chirie, până la creșteri de salarii, un anumit număr de călătorii dus-întors pe an către țara de origine”, spune Vladimir Sterescu.
Citește și: Cum construiești un brand care să vândă
Dintre cei aproape 3.000 de angajați CGS din România, peste 75% au sub 25 de ani, aproximativ 95% fiind absolvenți sau studenți ai unor instituții de învățământ superior.
Businessul CGS evoluează continuu: doar în 2014 au fost scoase la concurs 350 de joburi în limbile română, engleză, franceză, spaniolă, germană, italiană şi olandeză, majoritatea fiind locuri de muncă nou create, întrucât au fost câștigaţi clienți noi. „Centrele pe care le avem încă ne oferă spațiul necesar pentru a organiza noi posturi de lucru; desigur însă că, după un anumit nivel de creștere va trebui să luăm în calcul deschiderea unor noi locații.
Cele patru centre din România ale companiei noastre ne oferă capacitatea necesară pentru a crește business-ul pe termen scurt și lung”, completează Vladimir Sterescu.