M-am săturat să fiu prost
Peter H. Frank este autorul cărţii apărute de curând la Editura Humanitas şi care se numeşte „M-am săturat să fiu prost”, subtitlul ei binevenit explicativ fiind „Incursiune în gândirea critic pentru oameni de afaceri şi nu numai”.
„Nimeni nu se naşte prost. Ne naştem pur şi simplu neştiutori. Este nevoie de hotărâre şi de încăpăţânare ca să rămâi cu adevărat prost”, subliniază cu umor autorul, punând accentul pe lipsa de deschidere, pe rezistenţa la dinamică, la naturala transformare, acelea care ne fac şi ne cresc, laolaltgă cu familia, de-a lungul întregii vieţi.
Citește și Cum procedezi când şeful te critică fără nicio bază
Peter H. Frank a absolvit Universitatea Georgetown, după care a fost, vreme de 12 ani, jurnalist specializat pe economie, semnând articole în The New York Times, apoi editoriale în The Sun şi The News Journal. Din 1996, a deţinut pe rând, în SUA, Mexic şi Europa, funcţiile de director de comunicare şi relaţii cu mass-media, director de vânzări, director de marketing şi director al departamentului de carduri bancare pentru corporaţii la MBNA America Bank şi Bank of America.
În 2009, s-a stabilit la Bucureşti, devenind producătorul şi prezentatorul emisiunii The Frank Show al postului de televiziune The Money Channel. Are în pregătire un roman, o carte de bucate şi o nouă incursiune în gândirea critică, adresată tuturor celor care vor să-şi îmbunătăţească viaţa şi afacerea.
„Mi-am petrecut întreaga viaţă încercând să devin mai puţin prost, în general în toate privinţele, dar mai ales în afaceri. În consecinţă, în ultimii 35 de ani am făcut studii de business, am citit, am scris şi am ţinut prelegeri despre afaceri, am parafat afaceri şi m-am străduit să pătrund tainele branşei”, spune Peter H. Frank. „Cartea aceasta are ca punct de interes domeniul afacerilor, în sensul cel mai larg al termenului, în accepţiunea cea mai generoasă. Căci, dacă ai o slujbă sau plănuieşti să-ţi iei o slujbă într-o bună zi, nu este punct de plecare mai bun decât acesta”, continuă el.
Citește și După cât timp trebuie să îţi schimbi jobul?
Aş putea spune, fără să greşesc deloc, că este o carte de… poveşti. În sensul în care, deşi teoretizează concluziv la finalul şi chiar în cuprinsul fiecăreia, autorul alcătuieşte acest volum din exemple de viaţă profesională. Vorbeşte despre propriile lui experienţe de business, unele în mijlocul cărora a fost, în calitate de protagonist, iar altele la care a fost martor sau a participat tangenţial.
Pe de altă parte, am putea-o cu îndreptăţire numi şi o excelentă carte de sfaturi de viaţă profesională pentru absolut oricine doreşte să-şi structureze gândirea critică, fie că este student la marketing ori management, de exemplu, fie că este deja deţinătorul unei poziţii cu responsabilităţi serioase într-o companie. Oricine şi oricând are nevoie de reîmprospătare a perspective critice şi a celei practice. Şi de o dezvoltare a acestor două viziuni.
Din aceste motive şi din altele, pe care le veţi descoperi citind, poate, pe alocuri cu adnotări această extraordinară carte, absolut sine qua non pentru orice om de business, vă recomand să cumpăraţi acest volum căruia-i prevăd multiple prelungiri de tiraj şi chiar ediţii ulterioare. Pentru că merită.