Managementul talentelor, un program cu efect de domino
Proiectul a pornit de la nevoia organizaţiei de a genera comportamente performante în fiecare zonă de activitate. De aceea proiectul este unul ciclic şi etapizat. Etapele majore sunt: constituirea poolului de talente, informarea acestora despre întregul proces, derularea interviurilor de carieră şi etapa de analiză în care sunt folosite instrumente specifice de resurse umane. Astfel, rezultatele centralizate şi validate constituie baza de lucru cu membrii grupului, respectiv trainingurile specifice. Finalul programului constituie, în fapt, începutul unui nou ciclu complet.
Esenţa acestui program este replicarea comportamentelor specialiştilor din acest grup de talente. Întregul concept implementat are ca obiectiv „răspândirea” acestor comportamente identificate. „La fel de important este să aflăm care este mecanismul de performanţă al acestor colegi, apoi să-l susţinem şi să-l dezvoltăm prin posibilităţile interne ale organizaţiei”, mai spune Elvira Dumitru.
- planuri de carieră individuale pentru toţi angajaţii băncii;
- o politică de beneficii corectă şi transparentă;
- un grad de motivare superior, provenit din dezvoltarea prin training şi coaching;
- o adaptare pragmatică şi realistă la cerinţele pieţei, pentru
- întreaga organizaţie.
Proiectul este unul care beneficiază de participanţi din toate zonele de resurse umane şi de susţinerea conducerii băncii.
Grupul-țintă
• scopul managementului talentelor este acela de a genera în organizaţie comportamentele excepţionale pentru a atinge obiectivele strategice ale organizaţiei;
• managementul talentelor, prin derivatele sale, potenţează motivaţia intrinsecă a actualelor şi potenţialelor talente din organizaţie.
„Necesitatea managementului talentelor derivă din nevoia de a avea: forță în execuție, eficiență, eficacitate și rapiditate, de a fi capabili să administrăm schimbarea în condiții de instabilitate, a fi capabili să administrăm linii de business multiple, a putea să susţinem o dezvoltare inovativă, organică și consolidată”, conchide Elvira Dumitru, Director Resurse Umane OTP Bank România.