My HR Lab: Cel mai creativ titlu pentru anunțul tău de recrutare
Guru în Comunicare, Ninja Recrutor, Account Wizard, Digital Prophet sau Rock Star în Vânzări - sigur ați dat în ultima vreme peste anunțuri de recrutare cu astfel de titluri. În limba română, engleză sau... amândouă. Dacă stai să citești tot anunțul, realizezi că poziția pentru care ar urma să aplici este de-a dreptul comună, iar angajatorul pur și simplu a ales un titlu de promovare ieșit din tipare doar pentru a face anunțul mai atrăgător, după cum citim pe blogul My HR Lab.
Se observă o tendință de preluare a acestui obicei de HR din afară, de unde vin majoritatea ideilor, bune sau mai puțin bune. Bune, pentru că cel puțin te fac să zâmbești citind, mai puțin bune atunci când nu înțelegi ce ți se cere. 75% dintre repondenții unui sondaj Monster spun că nu aplică la un job dacă nu înțeleg conținutul anunțului…
Angajezi? Iată câteva sfaturi pentru momentul în care formulezi textul cu care îți vei atrage viitorii salariați, de la My HR Lab:
– Fă un exercițiu de imaginație. Ești specialist în Marketing și îți cauți serviciu. Care ar fi primele cuvinte-cheie pe care le-ai folosi? Marketing Specialist sau Marketing Rock Star? Gândește ca un aplicant când alegi titlul jobului.
– Inițiază o căutare rapidă pe cele mai populare site-uri de joburi ca să vezi care sunt cele mai utilizate titluri pentru poziția pe care o recrutezi. Titlurile cele mai utilizate sunt și cele care generează cele mai multe rezultate de căutare / aplicații. Ai șanse mai mari cu un anunț de recrutare cu titlu standard.
– Caută titlurile în Google. Cuvintele-cheie din titlul anunțului sunt folosite și la optimizarea postării tale în motoarele de căutare. Cuvintele-cheie creative pot fi introduse în conținutul anunțului de angajare, ceea ce îți permite să păstrezi elementele de originalitate.