Planificarea unei afaceri în 2022: 6 lucruri pe care ar trebui să le faci acum!
Criza sanitară s-a transpus în șomaj, pierderea locurilor de muncă, noi mentalități și provocări pe bandă rulantă. Lucrul bun care s-a întâmplat a fost că multe persoane care și-au pierdut locurile de muncă sau au fost nevoiți să intre în șomaj au început să gândească exact ca un antreprenor. S-au deschis multe afaceri. Au prins aripi și vor să continue în mare forță. Planificarea unei afaceri trebuie să fie o prioritate pentru toți. Iată ce poate face o organizație acum pentru a planifica și pregăti anul 2022 pentru a termina în plin profit.
„Dacă nu reușești să plănuiești – plănuiești să eșuezi”.
Nu există cuvinte mai adevărate în afaceri, deoarece creșterea susținută se bazează pe capacitatea unei organizații de a planifica și bugeta pentru viziune. Acum este momentul potrivit pentru a vă întâlni cu echipa de conducere și a discuta viziunea și strategia pentru anul viitor.
Deci, ce 6 lucruri ar trebui să discutați?
-
Strategia de afaceri
Nu este un secret pentru nimeni că acum climatul economic și competitiv al afacerilor se schimbă rapid și ținerea pasului cu aceste schimbări este în cel mai bun caz o provocare.
Fiecare organizație ar trebui să investească timp pentru a elabora strategii și a planifica schimbări de afaceri previzibile și imprevizibile.
De exemplu, încercați să vă dați seama ce stă în calea afacerii, unde se află acum afacerea dvs., în comparație cu locul în care vedeți că organizația dvs. se îndreaptă, apoi faceți un plan pentru a ajunge acolo.
Cel mai rapid este de făcut o analiză SWOT. Gândiți-vă la punctele tari, punctele slabe, oportunități și amenințări.
Apoi, gândiți-vă la modul în care vă puteți aborda strategic punctele slabe și amenințările, în timp ce vă construiți punctele forte și noile oportunități.
Conducerea unei afaceri se aseamănă cu jocul de șah. Trebuie să anticipați mișcările celorlalți, astfel încât să puteți face mișcările corecte și, în cele din urmă, să câștigați jocul – totul ține de strategie!
De exemplu, dacă sunteți în afacerea cu restaurante, ultimii doi ani nu v-au fost prieten.
Fă-ți timp să gândești out of the boxi și să găsești modalități de a servi publicul, păstrându-l în siguranță.
„În actuala lume VUCA strategiile trebuie să conțină căi care permit să răspunzi rapid noilor tendințe sau schimbări în valorile societății. Noua strategie este despre „best thinking” care este diferit de „best practices” ! Oamenii vor fi factorul determinant al succesului companiei! Oamenii , care au nevoie de libertate, creativitate, viteză, flexibilitate și o cultură de companie care conectează oamenii cu organizația și dau un sens muncii. Creșterea volatilității, incertitudinii, complexității și ambiguității înseamnă că trebuie să cauți o nouă orientare! Să poți aniticipa viitorul și canaliza energiile astfel încât să poată duce la abordări și măsuri care adaugă valoare companiei”, spune Georgeta Grecu, Senior Hospitality Consultant & Trainer winsedswiss România.
-
Obiective de afaceri
Climatul economic în schimbare face o prioritate din a planifica și stabili strategii noi de funcționare.
Indiferent de dimensiune, fiecare organizație ar trebui să-și ia timp pentru a elabora strategii și a scrie obiective.
Obiectivele de afaceri bine gândite și scrise oferă foaia de parcurs pentru succesul organizațional.
Obiectivele scrise încorporate într-un proces structurat de management al performanței sunt modul în care organizațiile realizează lucrurile și trec la nivelul următor.
De exemplu, să presupunem că aveți un restaurant care s-a luptat să supraviețuiască pandemiei. Întâlnește-te cu clienții, angajații și managerii și stabilește obiectivele SMART pentru atragerea și păstrarea clienților.
-
Bugetarea
Multe organizații se confruntă cu venituri reduse, costuri crescute și un climat de afaceri imprevizibil în timpul pandemiei.
Dezvoltați un proces de bugetare care să susțină viziunea organizației, astfel încât afacerea dvs. Nu doar să poată supraviețui, ci și să se dezvolte.
Vrei să controlezi cheltuielile și să investești resurse în acele lucruri care afectează experiența clienților.
Gândiți-vă la acele articole mari care ar putea să vă lovească organizația în anul următor și puneți în aplicare un plan și un buget, astfel încât să aveți resursele disponibile atunci când este necesar.
De exemplu, dacă angajații dvs. lucrează cu echipamente învechite care încep să afecteze experiența clienților, acum este momentul să elaborați un plan pentru a înlocui acel echipament.
Un exemplu în acest sens ar putea fi orice, de la software, hardware învechit sau echipamente de producție învechite.
Când sunteți proactiv și gândiți înainte, veți avea resursele necesare pentru a elimina un serviciu de coșmar pentru clienți.
-
Orientarea către client
Știm cu toții că nu există afaceri fără clienți, așa că este important să încorporăm nevoile și așteptările clienților în planificarea și strategia de afaceri.
Dezvoltați o strategie de servicii pentru clienți și petreceți timp vorbind cu clienții. Sau solicitați date despre satisfacția clienților, astfel încât organizația dvs. să poată oferi produse și servicii care nu numai că îndeplinesc, dar depășesc cerințele clienților.
Scopul este de a crea o experiență uimitoare, astfel încât clienții tăi nu doar să revină, ci să spună și altora despre lucrurile grozave pe care le face afacerea dvs.. Momentul wow este „sosul secret” al succesului în afaceri.
-
Implicarea angajaților
Nu subestimați niciodată valoarea angajaților implicați.
Discutați cu angajații și căutați în mod continuu modalități de a-i menține implicați. Vor fi timp și bani bine cheltuiți.
Fără clienți, nu există afaceri, iar clienții mulțumiți depind de angajații grozavi care sunt implicați în organizație.
Angajații tăi au grijă de clienți, așa că asigură-te că ai grijă de ei!
-
Pregătirea pentru situații de urgență
Clima planetei noastre s-a schimbat, așa cum o demonstrează datele meteorologice din ultimii câțiva ani.
A ști ce să faci și cum să reacționezi în caz de dezastru este pur și simplu un bun management al afacerii.
Vremurile provocatoare fac și mai importantă planificarea!
Nimeni nu ar fi putut prezice asemenea pandemii pe care au trebuit să o îndure întreprinderile. Schimbările în modul în care au fost furnizate serviciile și procedurile de salubritate au fost fără precedent!
„Climatul de afaceri provocator îi obligă pe proprietarii de afaceri, directorii și antreprenorii mai mult ca niciodată să se gândească la ceea ce fac și la modul în care își pot susține și dezvolta organizațiile”, conform The triving small business.
Nu există formule secrete, dar o bună planificare, împreună cu un management puternic al performanței și responsabilitate fiscală, este o modalitate excelentă de a începe noul an.
Ți-ai făcut deja un plan pentru afacerea ta?
Photo by Jason Goodman on Unsplash