Poveștile – arma secretă pentru a influența oamenii
De obicei majoritatea prezentarilor oferă foarte multe cifre, date tehnice si cuvinte care sunt lipsite de viață.
Dacă îți este cunoscut acest scenariu, să știi că în majoritatea companiilor mari și foarte mari se întâmplă la fel. Prezentările de la sfârșit de an, nu impresionează pe nimeni și sunt considerate plictisitoare iar pe cei mai mulți dintre cei care le ascultă, îi lasă reci.
Atunci ce poți face? Soluția este foarte simplă : Spune o poveste.
Care sunt componentele cheie ale unei povești?
1. Context
Unde se petrece acțiunea? Cum arată spațiul? În ce zi? La ce oră? Toate aceste detalii care pot părea inutile, însă ele ajută audiența să își formeze o imagine clară și să vizualizeze povestea pe care o spui.
2. Personaje
Cine sunt personajele din povestea ta? Cum arată ele? Care sunt calitățile lor? Este important să descrii, cel puțin pe scurt personajele din poveste pentru că în acest fel audiența va putea să se identifice cu acele personaje.
3. Conversație
Ce anume își spun personajele din povestea ta? Care sunt cuvintele lor? Dialogul dintr-o poveste ne ajută să trăim povestea mai degrabă decât doar să o ascultăm. Pentru a avea cu adevărat impact este nevoie ca audiența să retrăiască ceea ce spui.
4. Conflict
Care este problema care trebuie rezolvată? Care este punctul culminant? Conflictul este inima oricărei povești. Dacă nu ai un conflict, de fapt nu ai o poveste, ci o relatare. Orice film de mare succes are un conflict puternic care în cele din urmă este rezolvat.
Poți să folosești aceast componente ale unei povești de impact atunci cand urmează : să ai o prezentare în fața colegilor, să ții o prezentare la un eveniment mai mare în fața a 100 de oameni, când prezinți un produs sau un serviciu la un client sau chiar și atunci când vrei să convingi un tânăr să se apuce de citit.
Pentru că … așa cum spune și Ben Horowitz, un antreprenor din Silicon Valley: „Cea mai subestimată abilitate în lumea antreprenoriatului, este abilitatea de a spune povești”.