Studiu: Care sunt reactiile corecte in fata acceselor de furie ale colegilor
Intr-un articol al Dr. Deanna Geddes, profesor la Temple University Fox School of Business din Statele Unite sustine ca accesele de furie nu ar trebui sa fie sanctionate de catre manageri sau ignorate de catre colegi.
“Atunci cand companiile aleg sa sanctioneze membri ai organizatiei care au reactii de furie, aceste actiuni ar putea devia atentia si resursele de la corectarea evenimentului initial, care a provocat rabufnirea emotionala a angajatului”, sustine Deanna Geddes.
Cercetatoarea a realizat un studiu cu 194 de participanti care au asistat la un acces de furie la locul de munca. Specialistii au mai aflat ca pana si un singur act de sustinere si de intelegere venit din partea managerului sau a unui coleg pentru angajatul care a avut reactia de furie poate scadea tensiunea de la serviciu. S-a constatat, de asemenea, ca eliberarea din functie a unui angajat care a avut un asemenea acces de furie nu rezolva in niciun fel problemele care au stat la baza reactiei sale.
Daca managementul manifesta “un interes activ in abordarea problemelor care au declansat furia angajatului, perceptiile asupra situatiei se imbunatatesc semnificativ”, scriu cercetatorii in jurnalul Human Relations, citat de Psych Central. Ei recomanda includerea in codurile de conduita a unor recomandari de sugestii pozitive pentru cei care asista la accesele de furie ale angajatilor.