Vrei să construiești sau să optimizezi un site cu fonduri europene? Află cum să folosești eficient banii pe care-i poți primi pentru digitalizare
Dacă până de curând nu se acordau fonduri europene pentru digitalizarea afacerilor, respectiv construirea de site-uri web sau publicitate, în momentul de față veștile sunt bune. Se poate aplica pentru a obține astfel de resurse financiare pentru aceste aspecte în ceea ce privește reclama online.
Acest lucru este foarte benefic pentru toate companiile care au nevoie de resurse financiare în construirea de site-uri web și în special pentru a se promova în mediul online, în vederea aducerii de profit în afacerea lor.
Pe scurt, promovarea unui site se realizează pe două căi foarte importante și care sunt primordiale în promovarea unui site: optimizarea pentru motoarele de căutare în vederea unui trafic gratuit din Google și creșterea ratei de conversie pentru ca un vizitator de pe site-ul afacerii tale să devină client.
Mai departe poți vedea detalii importante despre cum se realizează acești doi pași și care sunt costurile ce pot fi acoperite de fondurile europene.
Oricine își dorește un site eficient, care să vândă bine
Sună foarte bine și este destul de realistă sintagma “un site care vinde bine”. Astfel, ceea ce poate face o agenție de marketing online este să-ți găsească strategiile potrivite pentru a te ajuta să ai o rata mare de conversie. Acest lucru se traduce astfel: când cineva intră pe site-ul tău, să devină și cumpărător pentru produsele sau serviciile tale.
Totodată, destul de importantă este și partea SEO, de optimizare a motoarelor de căutare. Acest lucru se referă la ceea ce se poate face pentru a obține trafic neplătit, nu din campaniile plătite pe canalele de promovare.
Acum hai să vedem cum poți să ai o rata de conversie mare, cum să ai șanse ca să vinzi pe site-ul tău
Poate părea destul de plauzibil când una din cele mai intalnite cerințe care ajunge la noi la agenție este următoarea “vreau un site cât mai ușor de folosit și simplu ca aspect”. Deși pare logic, există o mare problemă în această afirmație, mai mult, pentru aceste site-uri simple și ușor de folosit: serviciile sau produsele tale există peste tot, multe alte firme vând ceea ce ai și tu. Și atunci cum faci ca să te deosebești? Cu siguranță nu punând în practică o astfel de cerință.
Provocarea cea mai mare este aceea de a convinge oamenii să cumpere de la tine și nu de la concurenta. Astfel, un site simplu care nu prin natura denumirii nu are nimic, cum ar fi informații sau ceva deosebit, cum crezi că va iese în evidență cu ceva și va convinge că este alegerea potrivită?
Cel mai probabil, vizitatorul care intră pe un astfel de site va sta foarte puțin, nu găsește nimic interesant, va părăsi acest site și va cumpăra de unde știe ca a mai cumpărat și a fost în regulă, de la companii mari precum Dedeman, Emag, Altex, etc.
Pe scurt, concluzia: un site simplu, nu vinde.
Care sunt soluțiile, ce se poate face mai exact pentru ca un site să vândă, respectiv să aibă o rată de conversie mare
- Creșterea autorității site-ului, adică încredere în site, pentru ca oamenii să cumpere de la tine
- Oferte diverse, produse și servicii de mai multe tipuri pentru cât mai multe tipologii de clienți
De ce oferte diverse? Pentru că oamenii nu caută lucruri generale, aceștia știu ce anume doresc să cumpere atunci când intră pe un site.
De exemplu vor o husă de telefon pentru modelul x, nu o husă de telefon în general. Sau vor o rochie lungă roșie cu mâneci scurte, nu o rochie și atât.
Ca să poți să-ți crești șansele de a vinde cât mai multe pe site-ul tău, trebuie ca fiecare vizitator sa găsească ceea ce are el nevoie să cumpere. Pe scurt, rata de conversie este corelată direct cu ofertele pe care le ai pe site.
Așadar, ca o recomandare concretă: Vinzi obiecte de mobilier pentru locuință? Fa mai multe categorii în funcție de materiale sau culori. În cazul în care este vorba despre un site de servicii cum ar fi de curățenie, fă mai multe pagini pentru curățenie birouri, locuințe, cu soluții speciale, dupa mutare, etc.
Nu uita să menționeze cat mai multe detalii despre produs sau serviciu. Acest lucru ajută foarte mult în decizia de cumparare. Nu ți s-a întâmplat să nu cumperi de pe un site un produs pentru ca nu avea destule informații despre acesta?
De ce autoritatea site-ului și să dovestesti că ești de încredere
Pentru ca oamenii nu vor cumpăra de pe un site care nu le prezintă încredere deoarece nu știu dacă vor mai primi produsul sau dacă ajunge la ei ceea ce au comandat. Deci cum faci ca să le câștigi încrederea? Se poate face în două moduri:
1. Prezintă ce proiecte mari ai finalizat, de preferat pentru alte companii mari, cunoscute – încredere se castiga greu de unul singur, așadar vei avea nevoie de asocierea cu alți parteneri ca oamenii să înceapă să aibă încredere în tine. Detaliază tot ceea ce ai făcut pentru o companie mare, chiar și cu video sau alte dovezi importante despre colaborare.
2. Oferă detalii despre ceea ce vinzi, dovedește ca ești expert în nisa în care activezi – nu vei spune doar “cumpără de la noi, avem produse de calitate” ci “cumpără de pe site-ul nostru în care vei găsi produsele…. Acestea sunt special concepute pentru…. Comanda ajunge în x zile… oferim suport….etc”
Și acum trebuie să știi și care sunt costurile pentru creșterea conversiei și autorității site-ului tău:
Costurile pentru astfel de servicii sunt direct proportionale cu munca depusă și un lucru bine făcut necesită multă implicare și multe ore de muncă.
Numărul de produse sau de servicii pe care le are firma ta se află în legătură directă cu creșterea relevanței, astfel un magazin mic cu un număr de 10-30 de pagini sau categorii poate consta în jur de 5000-15000 lei, pentru un număr de ore de muncă între 50 și 150.
Însă acestea nu sunt date fixe, mărimea proiectului se discută în funcție de caz și de bugetul disponibil. Pentru a afla un cost mai exact, poți accesa calculatorul de estimare costuri realizare site.
Ce mai trebuie să știi despre SEO
Cum crești traficul pe site din punct de vedere SEO? Pe lângă autoritate, traficul este al doilea aspect important. Astfel, chiar dacă site-ul este bine făcut, dacă nu are vizitatori, nu se va întâmpla nimic. Pentru acest aspect, premiza de la care am plecat este aceea că nu ne bazăm pe publicitatea plătită.
La ce se referă optimizarea pentru Google? Optimizarea SEO se face pe două niveluri și anume la nivel de site și externă care presupune alocarea unui buget de promovare. Însă în momentul de fata discuta doar de ce putem face pentru a îmbunătăți site-ul fără bugetul de promovare, așadar vorbim doar de SEO on-site.
Ce înseamnă SEO on-site, optimizarea la nivel de site
Am discutat mai devreme de faptul că atunci când cineva caută un produs anume, nu va cauta la general, ci concret. Nu poți avea doar mobilă și atât, dacă vinzi obiecte de mobilier, și trebuie mobilă de living sau de dormitor, etc. Google va pune pe primele locuri site-urile relevante în acest sens, iar site-urile care sunt pe primele locuri au mai mulți vizitatori și potențiali clienți. Acest lucru se întâmplă pentru că Google înțelege că pagina ta de mobilă pentru dormitor este cât de cât relevantă pentru ceea ce cauta omul respectiv.
Pentru a fii valoros pentru Google și a te urca în pozițiile de sus în motoarele de căutare, planul SEO se face în următorii pași:
1. Conceperea unui tabel cu ceea ce caută oamenii pe Google, denumite cuvinte cheie
2. Se crează un necesar pe pagini pe baza acelui tabel. Fiecare cuvânt cheie are o pagină separată.
3. Se redactează textele pentru pagini și se adaugă poze.
Pentru mai multe detalii despre criteriile de optimizare la nivel de pagina poți să le vezi chiar aici.
Trebuie menționat faptul că o pagina bine făcută consuma un timp de lucru cuprins între 3 și 10 ore. Astfel, costul ar fi undeva între 300 și 1000 lei pentru fiecare pagină. Numărul de cuvinte cheie și de pagini se stabilesc în funcție de fiecare afacere în parte.
Un cost aproximativ, drept exemplu: pentru o firmă ce oferă servicii, numărul de căutări este în jur de 10-30 iar pentru un magazin online mult mai multe, poate chiar sute de pagini. Așadar, pentru ca un site sa fie optimizat SEO on-site, poate să coste undeva în jur de 5000 și 30 000 lei. Sumele sunt unele aproximative, calculate pentru un proiect mediu. Important: aceste costuri nu includ și promovarea, pentru ca am stabilit pe parcurs ca nu avem buget de promovare.
Pentru care doresti orientativ să afli un cost mai exact și inclusiv cel pentru promovare, poți consultă acest calculator de costuri pe SEO.
Imagine de Oleksandr Pidvalnyi de la Pixabay