Ce pastram si ce aruncam in 2011?
Ce pastram
Bunul simt. Multe din regulile succesului in afaceri se bazeaza pe bun simt, lucru care mi s-a confirmat o data in plus azi, in timpul unei discutii cu un profesionist in comunicare. De la stil, la cum te organizezi, la cum lucrezi cu echipa, colegii, subalternii, la “secrete” de marketing, branding, lansare de concepte, totul are o baza unica de plecare: bunul simt. Atat de simplu si totusi tot mai rar intalnit!
Placerea jocului. Inovatie. Creativitate. Spuneti-i cum va place. Este pe buzele tuturor in mediul de afaceri, ca una din principalele solutii de supravietuire in criza. As trece-o printre primele locuri inclusiv ca strategie de protejare de orice posibila criza personala.
Odihna. Dupa ani de zile in care teoriile dedicate succesului s-au intrecut sa ne convinga de faptul ca nu putem avea succes decat cu 5 ore de somn pe noapte si in rest munca din plin, sfarsitul anului trecut a marcat o intoarcere la 180 de grade a fenomenului. Coachi, guru si alte voci cu greutate din zona dezvoltarii personale nu prididesc in a milita pentru odihna, ca fiind esentiala pentru a atinge performanta. Ii cred si ma supun fara comentarii:)
Curajul. Pe o piata super-concurentiala cum este cea a industriei TV din SUA, Oprah Winfrey a facut un pas curajos: si-a lansat propriul post de televiziune, OWN (Oprah Winfrey Network). In prima ora de emisie, in prima zi a acestui an, a avut o audienta de 770.000 de telespectatori iar investitorii se asteapta ca postul va deveni profitabil inca din 2011. Wow!
Teancul de carti de pe noptiera si de pe birou si cel de reviste din masina. Un castig a fost atunci cand am gasit solutia pentru cele din urma. Am reusit sa le aloc timp de lectura, in mod constant, revistelor, atunci cand stau pe loc in trafic (la semafor sau cand este foarte aglomerat). Pauza de pranz este pentru cartile pe care le pot citi on-line, pentru restul inca sunt in cautarea unei solutii pentru o lectura constanta.
Contul de pe Facebook. A reusit sa fie sters de pe lista lucrurilor care te pot sabota in plan profesional. A ajuns sa dea foarte bine pentru brandingul personal. Pai cine afla primii despre realizarile noastre daca nu prietenii de pe FB? Este lung drumul pana cand vom ajunge ca Steve Pavlina, unul dintre bloggerii din zona de dezvoltare personala pe care ii urmaresc, care anunta zilele trecute ca renunta la conturile lui de pe FB. Cauzele au fost probleme care apar o data cu celebritatea: spamuri constante de la necunoscuti, imposibilitatea de a-si face noi prieteni dupa ce a atins “cota maxima” in contul personal si alte cateva frustrari.
Ce aruncam
Investirea cu prea mare importanta a unor simboluri / lucruri care nu ne aduc direct proportional valoare. Dragos Roua nota la un moment dat pe blogul sau decizia de a-si schimba masina, un Infiniti FX35, pentru prima sa masina second-hand, un Freelander. “Prioritatile se schimba. Valorile se schimba”, puncteaza Roua.
Impresia ca toti cei din jur impartasesc normalitatea noastra. Este o greseala care ne poate costa scump, dupa cum arata un articol publicat pe site-ul Harvard Business Review: “The Best Way to Use the Last Five Minutes of Your Day”.
Tu ce ai pune pe lista ta?