Comportă-te ca un profesionist? NU. Comportă-te uman!
foto: Photo by Charles Deluvio on Unsplash
Într-unul din grupurile de pe Facebook în care sunt înscris, cineva a pus următoarea întrebare: „Cum le pot transmite colegilor mei să se comporte profesionist și să-și țină animalele de companie și copiii departe în timpul conferințelor noastre pe Zoom?“ Sute de oameni au comentat – iar cei mai mulți i-au răspuns cu „n-o face“.
Într-adevăr, după decenii întregi în care munca s-a desfășurat după regulile revoluției post-industriale, avem o idee îndoctrinată despre cum ar trebui să ne comportăm la muncă. „Profesionalismul“ înseamnă respectarea programului de la 9.00 la 17.00 (sau 18.00), un anume cod vestimentar, un limbaj rigid, ședințe interminabile (inclusiv ședințe despre ședințe) și impresia că poți fi eficient/ă doar dacă lucrezi de la birou, nu-i așa?! Dar oare cum ar fi să renunțăm la comportamentul „profesionist“ și să ne purtăm uman unii cu alții?
Ceea ce ne-a demonstrat pandemia – poate mai mult decât orice – este că niciuna dintre regulile profesionalismului nu contează cu adevărat. Doar noi, oamenii, ni le-am impus, în ciuda faptului că nu sunt funcționale.
Așadar:…
Continuarea materialului o găsiți pe www.hrmanageronline.ro.