Minţi şi mâini dedicate produselor made in Romania
Rezultatul poate fi o detașare față de lucrurile de care nu ne pasă și accesul facil la lucrurile care contează cu adevărat pentru noi. Această „atomizare” a cererii înseamnă că putem alege să dăm banii pe produse unice, nu de serie.
Schimbarea culturală care îi îndreaptă pe cumpărători spre produsele achiziționate prin mediile sociale se face simțită și în România. Odată cu creșterea capacității rețelelor sociale de a construi brand awareness-ul, devine posibil ca micii producători să ajungă la publicul-țintă cheltuind mai puțin pe marketing.
Oricine poate încuraja noua întreprindere de serie mică, manufacturieră, artizanală, care are o misiune de credință din a le garanta clienților satisfacție și o experiență bazată pe calitate și valoare. Însuși termenul de producție artizanală descrie fabricarea de produse de calitate care au ca prioritate valoarea adusă clientului. Cu o astfel de abordare, este imposibil să produci bunuri fără să implici niște minți și mâini dedicate acestui proces.
E genul de afacere care are la bază implicarea comunității locale și care urmărește prosperitatea ei economică. Noul tip de producător artizanal își ocupă locul în piață numai și numai oferind un nivel de calitate ce nu poate fi garantat de produsele de masă.
Așa cum veți vedea în această ediție, micii antreprenori locali nu fac rabat de la calitate, au o atenție obsesivă pentru detaliu și față de ceea ce este mai bun pentru clienții lor, refuzând să accepte compromisuri de dragul profitului.
Ei sunt cei care contribuie la construirea unor comunități sănătoase în care oamenii capătă de lucru, dar și la crearea unor comunități de consumatori care cred în produsele românești.
Mai mult, caracteristica generală a întreprinderilor artizanale este că oferă mai mult decât un simplu produs: e un brand care spune o poveste. Cu alte cuvinte, oferă consumatorilor acel ceva de care se pot atașa emoțional. Aceia dintre noi care cumpără bunuri artizanale nu sunt recompensați doar de produsul în sine: prin alegerea noastră sprijinim o afacere locală, iar ea susține, la rândul ei, o comunitate de oameni talentați, creatori de lucruri minunate, made in Romania.