Avem în programele noastre topicuri despre viitor, care vin aproape din viitor, predăm deja abilitățile ce vor fi necesare în 2030
La BISM – Bucharest International School of Management (fostă MSM România) – există un întreg sistem care se rotește în jurul studentului. Avem un partener internați onal de excepție – University of Maastricht – care setează direcția pentru curriculum. Programul pe care îl livrăm în București în parteneriat cu ei este unul cu triplă acreditare (AACSB, EQUIS și AMBA) și cu focus pe relevanță. Școlile mari de business din lume se reinventează constant în zilele noastre, ceea ce înseamnă că se întorc la sensul pe care îl au pentru studenți. Iar apoi inter vine în poveste puterea noastră de customizare. Aș putea să zic că BISM a avut tot timpul flexibilitate în felul în care livrează experiența EMBA-ului. Nu ne-am limitat niciodată la cum arată programul partenerului, ci l-am așezat pe nevoile locale, pe profilul studentului, inclusiv pe nevoile din viața reală de afaceri din România, iar apoi pe contextul internațional.
Mai mult decât atât, avem cursuri create exclusiv de către noi pentru studenți și acredi tate ca fiind parte din program, ca de exemplu: Leading High Performing Teams, Applied Innovation, Thinking and Deciding for Business și Business Simulation. Și aș dori să mai punctez ceva foarte important: Rolul pe care îl au acum școlile de business e să ofere adaptabilitate nu doar la incertitudine, ci şi la avalanşa de turbulențe, perturbări și schimbări majore de paradigmă din mediul de afaceri fundamental contează cum‑ul, nu doar ce‑ul. Iar sensul școlii noastre este să le dăm studenților noi skills, nu doar acces la conținut. Și apoi să le oferim toate resursele necesare nu doar să-și însușească aceste noi skills, ci să le și aplice de mâine.
Adaptabilitate nu doar la incertitudine, ci şi la avalanşa de turbulențe Rolul pe care îl au acum școlile de business e să ofere adaptabilitate nu doar la incertitudine, ci și la avalanșa de turbulențe, perturbări și schimbări majore de paradigmă din mediul de afaceri.
Ce facem noi la BISM? Îi ajutăm pe studenți să se focuseze pe ceea ce pot controla și schimba în jurul lor – motivația angajaților, mora lul și performanța acestora – și să aplice o abordare sistemică atunci când vor să schimbe lucruri. Și, de asemenea, să-și înțeleagă limitările – personale sau de sistem. Desigur, toate acestea în timp ce se uită cu mintea deschisă către viitor. Există în curriculumul pro gramului de EMBA cursuri – cum sunt cele de Managing Cultural Diversity, Leadership & Organization Behaviour, Change Management, Corporate Responsibility & Ethics, Leading High Performing Teams – care întăresc abilitățile de leader ship ale studenților pentru a putea să-și conducă echipele cu viziune, să creeze încredere în companie în jurul lor, să fie inspirațio nali și transparenți în decizii și să aibă puterea de a se uita la incertitudine ca la o oportunitate de creștere pentru com paniile din care fac parte sau pe care le conduc.
EMBA, un program agil, aplicat și revizuit constant
În general, schimbările sunt foarte bine cântărite și calculate, așadar, atunci când se întâmplă, ele nu perturbă sis temul. La BISM programul de Executive MBA e agil, aplicat și revizuit constant, dar nici odată nu schimbăm lucrurile într-o manieră care ar putea să strice impactul programului mai mult decât să contribuie la asta. Unul din beneficiile majore ale unui program de EMBA este că îți creează sistemul perfect de învățare și experimentare într-un cadru controlat, dar care se comportă exact ca unul de business. În cei 20 de ani de când facem asta, am învățat să facem pionierat, să schim băm, să ne reinventăm, fără ca studenții să simtă vreodată că sistemul lor are de suferit. Deși feedbackul pe care îl primim de la studenți e grozav, constant ne întrebăm ce putem să facem mai bine, iar asta se vede în calitatea programului nostru.
De la AI până la Growth Leadership Relația pe care o avem cu studenții este una de creștere reciprocă și apreciem faptul că datorită lor devenim tot mai buni. Avem două direcții de feedback: formală și informală. Partea formală se desfășoară după fiecare curs. Ei primesc (individual) un formular de feedback care ajunge direct la partenerul nostru din Olanda, formular pe baza căruia noi construim, adaptăm sau schimbăm lucruri la felul în care arată cursul. Asta ajunge până în punctul în care, dacă un lector din cadrul programului nu depășește un anumit scor, el nu va mai putea să pre dea la generația următoare. Totodată, avem sesiuni de feedback comune la fiecare final de an pentru a înțelege dacă e relevant și aplicabil conținutul programului. Și evident, pentru a înțelege ce putem să facem mai bine.
În aceeași direcție există nenumărate sesiuni informale prin care ținem foarte aproape de studenți. Ne preocupă să rămânem relevanți în mediul de afa ceri. Să fim foarte buni. Dar cel mai important e să avem Laura Lăzărescu, sens pentru toți jucătorii din mediul de business. Comunitatea de oameni de afaceri pe care o strângem în jurul BISM e incredibilă. Sunt oameni care au construit sau au condus companii impresionante.
Iar ei sunt cei care predau în program. Desigur, mai există și o comunitate extinsă cu care ne validăm sau invalidăm credințele. Toți cei care predau în cadrul progra mului de Executive MBA de la BISM sunt oameni de business, atât lectorii din România, cât și cei internaționali. Vorbesc din ce au testat și implementat, din experiența lor reală de viață. În plus, avem în desfășurare pro iecte de design de cursuri noi care se uită la subiecte indis pensabile acum – de la AI până la Growth Leadership.
Se lucrează mult și intens în echipă
Comunitatea este nucleul f iecărei școli de business. Din comunitatea noastră fac parte: studenții, absolvenții, lectorii, companiile pentru care am livrat o multitudine de pro grame in-house, partenerii internaționali, cu toţii oameni pasionați de educație, atât din România, cât și din străinătate. Avem peste 1200 de membri dacă numărăm doar absol venții.
Așadar e o comunitate mare, motiv pentru care avem colegi dedicați care se ocupă să deseneze pentru comunitate experiențe de învățare continuă și de networking. Cadrele noastre didactice sunt profesioniștii din industrie, ceea ce înseamnă că fiecare curs vine cu o expe riență de învățare îmbogățită și cu un extra context de networking interesant.
În plus, fiecare lector aduce și invitați din zona de business pentru ca studentul să fie expus la cât mai multe perspective practice. Am lăsat intenționat partea de colaborare la final. Din experiența mea de absolvent al programului, de aici vine puterea transformațională a acestui Executive MBA. Se lucrează mult și intens în echipă, la fiecare din cele 18 cursuri – notarea având o componentă de 30% pentru munca de echipă / proiecte de grup. E fenomenal să lucrezi cu oameni atât de diverși ca industrie și formare, dar și atât de dornici de dezvoltare. Oameni de la care ai o multitudine de lucruri de învățat, dar și cu care ești extrem de similar. Proiectele de grup sunt foarte practice și de impact: un business pitch în Praga, un 24-hour business challenge de la o companie reală, etc.
Ne pregătim pentru viitor Simpla arhitectură a școlii și ecosistemul din care facem parte ne ajută să rămânem în vârf. Și nu ne mulțumim cu asta. Înțelegem cât de important e un program de EMBA pentru cineva care își investește doi ani – dintr-o viață deja mult prea agitată – doar ca să devină mai bun. Respectăm asta și depunem tot efortul necesar cât să ne îmbunătățim constant. Avem în programele noastre topicuri despre viitor, care vin aproape din viitor – cum e cursul de Strategic Foresight: Trends Scanning and Scenario Planning – care ne ajută inclusiv pe noi, ca școală, să ne pregătim pentru meseriile viitorului și să predăm deja abilitățile care vor fi necesare în 2030.
Acest material a fost publicat în Ghid MBA 2024.
Găsește aici un prieview al revistei.
Abonează-te