Fiecare om e un trib. Un marketing guru vorbește despre putere și înfruntarea fricii
Dar să vedem despre ce este vorba 🙂 . Godin este, probabil, cel mai important antreprenor al erei informationale, după cum subliniază BusinessWeek. Și…E lesne de înțeles de ce oamenii dau bani pentru a asculta ce are el de spus – potrivit Time. Plus Wall Street Journal: „Triburi reprezintă mai mut decât o carte. E o lecție de viață. O lecție a celor care au reușit, învingându-și frica și prejudecățile. O lecție a celor care au încercat”.
Seth Godin a scris 18 bestselleruri internaționale, printre care Purple Cow si Triburi, cărți care au transformat felul în care oamenii privesc marketingul, leadershipul, schimbarea și modul în care se răspândesc ideile. A fondat companiile Yoyodyne si Squidoo și, una peste alta, e și un vorbitor celebru. Scrie zilnic articole pline de inspirație pe blogul lui – sethgodin.com, cotat ca fiind unul dintre cele mai bune 100 din lume. By the way, e unul dintre cei mai cunoscuți bloggeri din lume, un om de afaceri iscusit, un bun orator.
Seth Godin susţine că internetul a pus capăt marketingului de masă și a readus în atenţie o formă de organizare socială din trecutul îndepărtat: triburile. Bazându-se pe valori şi idei puse la comun, triburile oferă oamenilor obişnuiţi puterea de a conduce şi de a face schimbări mari. El ne îndeamnă să facem la fel. Punctual, potrivit lui Seth: Obișnuit înseamnă mediocru. Lumea s-a săturat de oameni obișnuiți, de produse obișnuite. Nu este suficient să faci ceva, trebuie să faci ceva remarcabil (https://www.slideshare.net/BrookeBoser/8-lessons-from-seth-godins-tribes).
Cumulat, într-o lume cu mult prea multe opțiuni și prea puțin timp, alegerea de bun simț e să ignori tot ce e banal! Așa spune Seth Godin, care e considerat printre altele și marketing guru, însă unul care explică de ce, atunci când e vorba de câștigarea atenției, idei care la prima vedere par proaste sau bizare au mai mult succes decât cele serioase, dar oarecum plictisitoare.
Ce mai spune Seth
A fi prezent, nu înseamnă că vei conta. E bine să fii prezent pe Twitter, pe Facebook, pe LinkedIn dacă ai un CV ce crezi că merită atenția, dar nu confunda participarea cu puterea de a influența acțiunile celor din din jur. „Majoritatea oamenilor nu contează prea mult”.
Panica și frica sunt dușmanii liderilor. Pentru cei care au citit Dune (sau pentru cei care nua au citit dar o să citească J) învățăturile Bene Gesserit ale tânărului Paul Atreides: „Să nu mă tem. Frica este ucigașul minții. Frica este moartea măruntă purtătoare a desființării totale. Îmi voi înfrunta frica. O voi lăsa să treacă prin mine, peste mine. Iar după ce va fi trecut, voi întoarce ochiul interior ți voi privi în urma sa. Pe unde frica a trecut nu a mai rămas nimic. Doar eu…” (Dune, Frank Herbert) „Folosește-ți mintea pentru scăpa de frică” (Seth Godin).
„Împotmoliți în prostie”, spune Seth. Trist dar adevărat. Și, „într-o lume aflată în schimbare, cine se distrează mai mult ?” – Seth Godin. El mai subliniază că majoritatea oamenilor se străduiesc din greu să se integreze, majoritatea oamenilor aleg să frecventeze același restaurant, majoritatea se teme, majoritatea oamenilor au folosit de curând motorul de căutare Google…Îți trebuie curaj să depășești limitele impuse de ”așa e bine, pentru că așa spun eu”.
Nu în ultimul rând, nu este deloc simplu “de aplicat” ceea ce spune el. Deoarece, nu-i așa, dacă ar fi atât de simplu cu toții am conduce câte un trib…
Seth Godin este unul dintre cei mai vânduți autori de cărți de afaceri și un apreciat orator din 1990 până în prezent. Prima lui carte care i-a adus popularitate aborda subiectul marketingului permisiunii.
Născut: 10 iulie 1960 (vârsta 57), Mount Vernon, New York, Statele Unite
Educație: Stanford Graduate School of Business (1984), Tufts University (1979)
Nominalizări: Goodreads Choice Awards Best Nonfiction
Seth Godin este autorul cărților Tribes, The Dip, Purple Cow, Permission Marketing și al altor bestselleruri cu succes internațional care au schimbat felul în care gândesc și acționează oamenii de afaceri. Este cel mai influent blogger din lume pe teme legate de afaceri și se situează constant printre primii 25 cei mai citiți bloggeri din orice categorie. De asemenea, este fondator și CEO al Squidoo (o companie de succes pe internet), precum și un conferențiar deosebit de apreciat. Locuiește în Westchester, New York.