HR vs. Financiar…de unde tensiunea?!
Iată ce zic nişte specialişti de peste hotare, într-un articol de pe workforce.com. Chiar dacă datează de ceva timp, găsesc că informaţiile lor sunt încă viabile:
Eşti un HR Leader şi vrei respect. Meriţi să fii în aceeaşi ligă cu Marketing-ul, Ingineria şi Operaţionalul. Doar că până să te placă ei, trebuie să te placă mai întâi grupul care controlează bugetele, banii, analizele şi…chiar cariera ta. Da, da, vorbesc despre Financiar! Respectă-i pe aceşti gardieni ai cifrelor şi caută să îi influenţezi săptămânal…dacă nu chiar zilnic.
Bineînţeles, influenţarea Financiarului necesită o anumită concentrare…ceva ce nu se găseşte in manualele de specialitate. Iar consecinţele iau forma lacrimilor pe obraz, a nervilor, a discuţiilor contradictorii şi a frustrărilor pe termen lung.
Iată 6 modalităţi prin care mulţi dintre specialiştii profesiei noastre vă garantează că nu veţi fi pe placul Financiarului:
1. Să nu fii pe fază atunci când eşti întrebat de costul personalului full-time. Prietenii voştri din Financiar văd lumea business-ului ca pe o colecţie de unităţi şi înţeleg mai bine decât oricine costul, valoarea, cererea şi termenele acestor unităţi din companie, ceea ce înseamnă că, de fapt, înţeleg business-ul. Şi ghiciţi ce departament controlează unităţile ce reprezintă între 60 şi 80% din totalul unităţilor care contează din punct de vedere al costurilor? Exact, voi! HR-ul!
Nimic nu îi irită mai mult pe cei din Financiar decât managerii care nu înţeleg costurile unităţilor pe care le controlează. Când vă întreabă care este costul fiecărui angajat full-time din companie, cer o cifră aproximativă a costurilor salariale şi extra-salariale. Vor să ştie cât îi costă "să găzduiască” un angajat. Ei cred că eşti superficial dacă nu ştii să le răspunzi la comandă şi să le detaliezi tot pe parcursul unei conversaţii.
2. Să nu fii expert când vine vorba de benchmarking în remunerare. Prietenilor din Financiar li se cere periodic să adauge poziţii în buget, momente în care vei primi următoarea întrebare: “Ce salariu ai vrea să oferi pentru un Call Center Representative în Rochester? (în cazul nostru să zicem Timişoara sau Iaşi-n.r.)”. Şi nu e un interval. E o ofertă concretă pe care a-i promova-o în Rochester pentru poziţia respectivă…
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.