Imaginea personală și Cariera – provocările unui Brand Personal autentic
Brandul Personal este, sau ar trebui să fie, mai mult decât o unealtă de promovare. Cu toții avem un brand personal, prin asta înțelegând felul în care cei cu care interacționăm ne percep. Brandul personal construit pentru o promovare în social media aduce în percepția publicului ceea ce intenționăm să facem cunoscut despre personalitatea și caracterul nostru, însă cu un scop anume, iar, de obicei, atunci când avem propria noastră afacere, promovarea brandului personal trebuie să ne aducă și un câștig financiar.
Consultanții de toate felurile, artizanii, artiștii, coachii, terapeuții, psihologii, micii antreprenori, au clar de câștigat și din punct de vedere financiar prin construirea brandului personal și a unei strategii legată de promovarea sa în social media.
Acestea sunt lucruri “normale” dacă ai de vândut produse sau servicii în ziua de astăzi.
Unde văd eu provocarea este la nivelul integrării brandului personal cu caracterul și valorile noastre din celelalte roluri ale noastre sociale, cum sunt cele legate de familia noastră, în viața personală. O armonizare a ceea ce proiectăm în exterior, pe Facebook, Instagram, Tik Tok, YouTube, cu cine suntem în rolurile noastre de prieteni, părinți sau parteneri de viață trebuie să existe, altfel nu la nivelul publicului există riscul creării unei disonanțe, ci la nivelul propriului sine autentic.
Există destule exemple de persoane care au ajuns să sufere de dezechilibre mentale și emoționale pentru că “eul” lor din viața privată nu este la fel de interesant, atrăgător și “competitiv” precum cel din social media, iar aici există un pericol real pentru viețile adolescenților noștri care deja integrează sinele din “online” ca fiind de fapt cel real.
În cursul de Branding Personal pe care îl susțin la Fundația Calea Victoriei de trei ani deja, și prin care au trecut mai mult de 10 serii de cursanți, adică aproximativ 200 de persoane, întâlnesc multe cazuri, toate diferite prin motivul din spatele dorinței de a construi un brand personal. Nu toată lumea vrea să creeze un brand în social media pentru a vinde produse, servicii sau idei. Unele personae vor să fie percepute corect, pentru expertiza pe care o au, în cadrul unor comunități mai mari offline. Unele personae trăiesc într-un conflict identitar al propriei percepții despre sine și felul în care simt că sunt percepuți de ceilalți.
În mai toate cazurile întâlnite, fie că este vorba de mici antreprenori sau de dorința unei persoane de a fi mai vizibilă în propria comunitate offline sau online, lucrăm împreună pentru a crea o expresie unitară și autentică în exterior a felului în care persoana respectivă este în interior. Asta înseamnă că Brandul Personal trebuie să integreze ceea ce persoana își dorește cu adevărat să trăiască, experiențele care contează pentru ea/el, valorile în care crede realmente, nu cele “populare”, și abilitățile sale cele mai de preț și utile celorlalți.
Brandul personal este rezultatul unui proces de autodescoperire prin care trecem la cursul cu același nume de la Fundația Calea Victoriei. Următoarea serie începe pe 23 martie la ora 19, atât la sediul Fundației cât și online. Vă aștept cu drag!
foto: unsplash.com