Angajamentul este o consecinţă a unei conectări emoţionale pe care angajaţii o au sau nu faţă de organizaţie şi obiectivele ei. Atunci când leadershipul facilitează şi încurajează această conectare, rezultatul este vizibil în modul în care angajaţii își îndeplinesc sarcinile, colaborează şi vin cu idei care îmbunătățesc procesele şi rezultatele generale.
În această perioadă, cele mai multe companii îşi măsoară climatul organizaţional. Fie că le spunem studii de engagement, de satisfacţie internă sau de climat, măsurarea motivaţiei angajaţilor este cel mai important indicator de tip percepţie asupra mediului de lucru. Iar măsurarea este cu atât mai importantă cu cât în multe companii a devenit indicator de performanţă managerială.
În contextul actual, al muncii de acasă, al distanțării sociale, al turelor în care ședințele sunt doar operaționale, al “Zoom Fatigue”-ului, cât de motivați mai pot fi angajații? Ce poți și ce trebuie să faci ca lider, astfel încât să îți ții echipa motivată și implicată?
Sunt doar două dintre întrebările la care am încercat să găsim răspunsuri în cea de-a IV-a ediție a evenimentului online ”Fast Forward. Organizația digitală”, organizat de Revista HR Manager în colaborare cu HUMANISTIC, miercuri, 28 octombrie, cu tema THE CHALLENGES OF DIGITAL ENGAGEMENT (Cum obținem engagement în mediul virtual). Două ore pline, în care am dezbătut alături de specialişti şi practicieni HR provocările momentului: strategii și tactici de creștere a angajamentului, noile tendințe în felul cum ar trebui abordat angajamentul, cum reuşim să obţinem acel extra efort în perioada care vine pentru a lua presiunea de pe performanţă (care pe alocuri chiar a crescut) și a proteja starea de bine și echilibrul personal și organizațional, ce păstrăm, ce modificăm și cum inovăm în acest domeniu al implicării, motivării și susținerii reciproce, ce acțiuni de leadership ar trebui încurajate și care este acum rolul managerului direct.
Moderatorii evenimentului au fost: Mihai Zânt, Business Coach, Managing Partner Humanistic, și Iulia Buciuman, Managing Partner Humanistic.
Iulia Buciuman a fost și cea care a deschis seria dicuțiilor cu o prezentare generală a conceptului angajament, ce înseamnă el pentru companii, cum poate fi măsurat și care sunt beneficiile lucrului cu o echipă motivată și implicată.
Rezultatele studiului despre munca la distanță, realizat de Boston Consulting Group, la nivel mondial, la care au participat 12.000 de angajati, au fost prezentate de Bogdan Belciu, Partener în cadrul Boston Consulting Group. Intitulat „Demistificarea conceptului de Remote Working” studiul a arătat cum și-au păstrat oamenii nivelul de productivitate în contextul mediului virtual sau hibrid de lucru, în ce măsură nivelul de angajament a influențat această productivitate, dar și ce riscuri implică în continuare munca de la distanță.
Despre cum se schimbă paradigma engagement-ului, de la o abordare axată pe organizație la un demers de tip ecosistem al angajatului ne-a vorbit Alina Perrin, Founder & CEO Serman Insight, în cadrul prezentării sale „Macro-universul organizației vs. Micro-universul angajatului”.
Ultima parte a întâlnirii a fost concepută ca o discuție tip panel, în care, despre noul mod de a genera engagement în companii au vorbit: Roxana Cîlţea - Head of HR Romania & Moldova, HRBP South Europe, Sanofi Pasteur; Raluca Gâdiuță - Country HR Leader, HP Inc. Romania; Cornelia Balcanu - Head of HR Shared Services, Samsung SSC Europe; Luiza Banyai - Head of People Operations, Amber; și Dana Melenghi - Head of HR, 888Sparkware.
Înregistrarea completă a evenimentului o puteți urmări în video de mai jos
Mulțumim tuturor pentru experiențele împărtășite și sfaturile oferite!
Mulțumim, de asemenea, partenerilor noștri Serman Insight și Terapia.
Următorul eveniment Fast Forward, ediția a V-a, este programat miercuri, 11 noiembrie, și propune ca temă de dezbatere ”REMOTE PERFORMANCE CULTURE”.
Dincolo de clișeul hărniciei, există un motor mult mai puternic care definește angajatul român: ambiția de a nu sta pe loc. Aceasta este concluzia lui Cristian Gulicska, director operațional la Autoliv România.
Cum convingi un nativ digital să îmbrățișeze o carieră în industrie? Răspunsul Schaeffler România este să le schimbi complet percepția asupra a ceea ce înseamnă o fabrică modernă.
Cât „valoreazǎ” un angajat pe piața muncii? Care sunt criteriile dupǎ care se stabilesc salariile şi beneficiile într-o companie? Cum se poate asigura un lider din departamentul de resurse umane cǎ existǎ echitate în salarizarea angajaților din companie.
Pe 12 noiembrie 2025, la București, revista Cariere organizează BEST EMPLOYER FEST – Noi tendințe în companii, noi obiceiuri ale angajaților, un eveniment dedicat împărtășirii celor mai bune practici în îmbunătățirea experienței angajaților.
În 2015, Ștefan Dascălu a absolvit liceul și a plecat spre unul dintre cele mai prestigioase locuri de pe harta lumii academice: Universitatea Oxford. Acolo avea să devină cercetător în imunologie și, ani mai târziu, o voce puternică în lupta cu un alt tip de virus: dezinformarea.
În spatele fiecărui brand puternic există, de regulă, o poveste care transcende cifrele și bilanțurile. În cazul Cris-Tim, acea poveste începe cu două nume: Cristina și Radu Timiș.
Piața serviciilor de recrutare și muncă temporară din România este extrem de competitivă, atât din punctul de vedere al prețurilor, cât și din perspectiva angajaților și a clienților.