Educația acvatică: ce presupune, atât ca un concept în sine, cât și ca business
Copiii nu mai fac mișcare așa cum făceam noi altădată prin clasicele jocuri ale copilăriei. Și atunci, ce e de făcut? O soluție o reprezintă educația acvatică – un concept care și-a luat avânt și reprezintă o piață competitivă de servicii, atât la nivel mondial, cât și în România.
Conceptul de educaţie acvatică pentru nou-născuţi şi copii în general îşi are originea în conceptul francez „bebe-nageur”. Apărut în Franţa în anii ’60, conceptul a fost transformat în unul unic, care înglobează principii de lucru speciale pentru copii.
În România, Anca Grecu (foto) este cea care, în 2007, înființa Baby Spa – devenit în scurt timp etalonul în educație acvatică. Doctor în Educație Fizică și Sport, General Manager Baby Spa și Aviației Wellness Center, Anca a vorbit, în cadrul unui interviu acordat Revistei CARIERE, atât despre acest concept în sine, cât și despre ce presupune ca business.
***
Ați înființat în anul 2007 Babv Spa, dând viață unui concept binecunoscut în Occident, dar mai puțin evoluat la noi pe atunci. Rezistați de 10 ani pe piață. Cum ați reușit, care este secretul?
Nu cred că e vorba de un secret neapărat, cât mai degrabă de doi factori absolut esențiali în orice carieră, indiferent de domeniu: pasiunea pentru ceea ce faci și profesionalismul absolut. Desigur, originalitatea conceptului este o latură importantă însă dincolo de acest lucru, esențiale sunt dedicarea precum și grija pentru nevoile clienților, în special când vine vorba de copii. Am câștigat, cred, încrederea părinților tocmai pentru că suntem atât de dedicați celor mici și nevoilor acestora.
Care a fost sursa de inspirație pentru acest business?
Mă uit în jurul meu și, în rândul copiilor, văd același tipar de ani de zile: în mod paradoxal, din cauza tehnologiei care îi ține prinși în fața monitoarelor, copiii nu mai fac mișcare așa cum făceam noi altădată prin clasicele jocuri ale copilăriei. De aici e lesne de dedus faptul că sunt predispuși la o serie amplă de afecțiuni fizice și emoționale. Ca răspuns mai simplu, sursa mea de inspirație au fost, pur și simplu, copiii.
Cum vă situați acum cu acest business pe piața românească?
Încă de la înființare, BabySpa a fost și rămâne un serviciu premium în acest domeniu. Am făcut primii pașii atunci când în România educația acvatică la o grupă atât de mică de vârstă era aproape o necunoscută și de atunci până în prezent, am păstrat aceleași standarde înalte de calitate a serviciilor oferite. In prezent functionam in doua locatii din Bucuresti.
Educația acvatică reprezintă, totuși, un domeniu încă tânăr la noi în țară. De ce piedici v-ați lovit din această cauză?
Nu i-aș spune piedică neapărat, ci mai degrabă prejudecată. Programul de educație acvatică se adresează inclusiv bebelușilor de câteva luni iar părinții considerau o vârstă prea fragedă pentru a-i duce pe cei mici la înot. Cu siguranță un copil de 6 luni nu va pleca înotând in stilul fluture însă aceste ore îl pot ajuta vizibil în dezvoltarea fizică și emoțională. Plaja de beneficii aduse de înot este atât de amplă încât am putea să vorbim despre ele zile în șir. Copiii care iau contact cu apa din primele luni de viață fac achiziții emoționale, intelectuale și motrice mai rapid, sunt mai sociabili, mai curajoși, mai competitivi atunci când cresc.
Cum ați dezvoltat această idee?
Nu cred că există o altă variantă de răspuns decât prin muncă permanentă, cercetare și dezvoltare în tandem cu tehnologia și știința. O altă sursă de inspirație pentru dezvoltarea conceptului a fost feedback-ul primit permanent de la părinți. Am ținut cont în permanență de sugestiile lor, de cerințele și de nevoile lor și le-am oferit soluții adaptate.
Cum vă aliniați cu acest business la noile provocări ale tehnologiei?
Menționam anterior că tehnologia joacă un rol important în dezvoltarea și implementarea unui proiect de educație acvatică. Există totuși două aspecte, in acest context, ale expresiei ”provocarea tehnologiei”. Pe de-o parte, poate fi o capcană care îi atrage pe copii într-o viață sedentară, lucru care are o sumedenie de urmări nefaste. Primii ani din viață sunt extrem de importanți pentru că acum se pun bazele obiceiurilor sănătoase.
De cealaltă parte, atunci când vine vorba de siguranța și de sănătatea copiilor din bazin, mă bazez pe tehnologia performantă pentru a asigura acești doi factori extrem de importanți. De exemplu, curățarea apei de la Baby Spa se face printr-o metodă specială din care am exclus complet clorul. Deși este dezinfectant, poate avea numeroase efecte neplăcute asupra pielii copiilor. De aceea, la noi apa se igienizeaza prin electroliză salină. Pe lângă asta, am implementat utilizarea unei lămpi cu ultraviolete care distruge orice urmă de virusuri, bacterii sau paraziți și verificăm săptămânal calitatea apei cu ajutorul unui laborator performant, acreditat de Ministerul Sănătății.
Vin mai mulți copii decât în ultimii ani acum la Baby Spa?
Cu siguranță da. Acest lucru se datorează faptului că am gândit pachetele Baby Spa astfel încât înotul să fie o activitate care poate aduce împreună toată familia. Realist vorbind, unul dintre cele mai des întâlnite motive pentru care proaspetele mămici nu au timp să se relaxeze este pentru că nu au cu cine să îi lase pe cei mici. Am identificat această nevoie a lor și am venit în întâmpinarea ei cu oferte potrivite acestei situații.
Cum vedeți evoluția educației acvatice în România?
În acest moment, educația acvatică este un segment care și-a luat avânt și reprezintă o piață competitivă de servicii. Am deschis drumul în acest domeniu și, în ciuda faptului că apar din ce în ce mai multe astfel de programe, am rămas în vârful preferințelor părinților pentru că, înainte de orice, eu și echipa mea nu facem rabat de la calitate. În general, indiferent care este clientul în afacerea ta, nu cred în oferirea unor servicii mediocre, prestate de oameni fără experiență. Nu cred în ”lasă că merge și așa”, mai ales atunci când la mijloc sunt viețile și sănătatea copiilor. Este lipsă de respect față de propria persoană și față de clienți.
Standardul înalt de calitate, adaptarea permanentă la nevoile clientului și pasiunea trebuie să fie motoarele care pun în mișcare și care contribuie la evoluția oricărui business, nu doar în ceea ce privește educația acvatică.