Microlearning și suflet. Dacă inteligență emoțională nu e, nimic nu e!
Sud-coreeanul Kim Ung-Yong este pământeanul cu cel mai ridicat coeficient de inteligență: este trecut în Guinness Book World of Records cu 210 (comparativ, regretatul savant Stephen Hawking avea 160). Încă din adolescență Kim a lucrat în domeniul cercetarii pentru NASA. Era considerat un geniu de întreaga lume științifică și academică. Dar…
A făcut o “mișcare” care a uimit toată această lume științifică și deopotrivă academică: a renunțat la carieră, glorie și un viitor strălucit decât promițător, alegând să se întoarcă la familia sa. Jurnaliștii l-au asaltat cu întrebări, a fost criticat, catalogat drept geniu ratat, etc. Pe scurt, nimeni nu a înțeles că, de fapt, Kim Ung-Yong își dorea un job banal. El a recunoscut public că nu era fericit, iar în singurul interviu pe care l-a acordat presei coreene pe această temă, cel mai inteligent om de pe planetă a declarat că societatea îi împinge pe oameni să caute satisfacții acolo unde acestea nu există cu adevărat. Întrebat cât valorează inteligența și cât este de importantă, Kim Ung-Yong a raspuns: ”Poți avea o capacitate intelectuală mare, poți fi genial la matematică și să ai abilități lingvistice de necontestat, dacă eșuezi la capitolul inteligență emoționala, nimic nu mai contează. Am fost acolo sus, unde majoritatea oamenilor vor să ajungă. Nu e nimic acolo. E pustiu. Întoarceți-vă la lucrurile simple”…
***
Unde vrem să ajungem înfățișând această poveste? “Vrem să ajungem la faptul că, dacă eșuăm la capitolul inteligență emoțională, chiar nimic nu mai contează! Trebuie să ne punem în conexiune atât inteligența rațională, cât și cea emoțională”, evidențiază Florin Rădulescu, partener al Ascendis – liderul pieței de training și consultanță în domeniul dezvoltării profesionale din România.
Și această inteligență emoțională se răsfrânge, desigur și asupra temei principale din programele de instruire a angajaților: leadershipul, în toate formele sale de exprimare. De la cum să se creeze cultura și climatul organizațional în companie, până la cum pot angajații să își dezvolte gândirea pragmatică de business. Spre exemplu, un loc important în topul celor mai căutate subiecte de training au fost anul acesta programele care abordează subiectul customer experience, unde sunt incluse toate procesele și atitudinile de care o companie are nevoie pentru a câștiga și a loializa clienții. Un alt loc important în topul preferințelor companiilor este ocupat de tema creșterii productivității, fie că este vorba de cea individuală, de cea de echipă sau de cea a întregii organizații.
Cele de mai sus au fost evidențiate de către Ascendis, care a descris, în cadrul unei întâniri cu presa, tendințele anului în piața de training. Plus ce înseamnă experimentarea uneia dintre cele mai noi si eficiente metode de training, care schimbă modul în care companiile își instruiesc și dezvoltă echipele: microlearning-ul.
Metoda care se potrivește cu memoria de lucru și durata de atenție a creierului
Mai precis, Ascendis a lansat cu peste un an în urmă platforma digitală de microlearning Code of Talent, având deja în derulare multe astfel de proiecte de training în Romania și la nivel internațional. “Învățământul academic românesc este deficitar la tot ce înseamnă zona emoțională. Nu știm să ne vindem ideile, să ne vindem pe noi. Tocmai de aceea avem un nou concept: microlearning-ul“, a subliniat Andrei Goșu directorul general al Ascendis.
”În 2018, am crescut pe toate liniile de business: training, teambuilding, coaching, consultanță, evenimente corporate și centre de dezvoltare. Anul trecut am adus în România doua instrumente noi: BlueEQ (sistem de măsurare și dezvoltare a competențelor de leadership bazate pe EQ – inteligența emoțională) și HappyOrNot (instrument pentru colectarea instantanee a feedback-ului angajaților sau măsurarea satisfacției clienților firmei). Iar din acest an, contribuie la rezultatele noastre și Code of Talent – platforma digitală de microlearning dezvoltată împreună cu compania de consultanță organizațională Co-factor”, a mai adăugat Florin Radulescu, partener al Ascendis.
Microlearning-ul presupune învățarea pe intervale de 3-7 minute, metoda care se potrivește cu memoria de lucru și durata de atenție a creierului. În acest fel, viteza de asimilare crește cu 300%, reducând în același timp costul cu 50%. 8 din 10 profesioniști din domeniul Learning&Development sunt în favoarea metodologiei microlearning, deoarece participanții o preferă.
”Nu vrem metode de tip acvariu. Microlearning înseamnă, de fapt, cea mai nouă metodă de învățare. Vorbim despre concepte <fresh> livrate în calupuri de 3-7 minute, livestream, resurse de management al cunoștințelor și multe altele”, a precizat și Sorin Paun, partener Ascendis.
Epilog. Mulțumit sufletește
Kim Ung-Yong, posesorul celui mai mare coeficient de inteligență din istoria omenirii a ales un job de funcționar public – lucrează ca profesor și e mulțumit sufletește, după cum a declarat și presei locale, curioasă să afle “ce s-a ales de viașța lui“. Florin Rădulescu a spus, la un moment dat, în cursul întâlnirii, că e important pentru inteligența noastră emoțională să avem “promisiuni de brand. De brand personal”, lansând totodată și o întrebare – “Voi aveți? ”. Da: Să îmi spun bine povestea. Orice ar însemna acest lucru.