40% dintre angajatii Petrom au redirectionat in acest an 2% din impozitul pe venit
Petrom City a gazduit pentru trei zile (11-13 aprilie) peste 30 de organizatii non-guvernamentale active in domeniile sanatate, mediu, social si educatie. Angajatii au avut posibilitatea de a cunoaste direct proiectele organizatiilor si, astfel au putut lua o decizie documentata cu privire la destinatia celor 2% din impozitul lor pe venit.
In tara, in alte 14 puncte de lucru ale companiei, angajatii Petrom au fost sprijiniti in completarea formularelor, care au fost apoi colectate si trimise catre administratiile financiare de catre organizatori.
Campania 2% a inclus si realizarea unui studiu despre nevoile sectorului non-guvernamental, dar si despre asteptarile angajatilor Petrom. Au fost intervievate 27 de organizatii si asociatii neguvernamentale din domenii precum sanatate, mediu, educatie si servicii sociale. In ceea ce priveste redirectionarea a 2% din impozitul pe venit, studiul extins de catre Petrom si in randul angajatilor sai arata ca se cere o mai mare transparenta din partea ONG-urilor in ceea ce priveste utilizarea celor 2% din impozitul pe venit.
Potrivit studiului, femeile sunt mai dispuse, comparativ cu barbatii, sa isi directioneze cei 2% din impozitul pe venit, iar domeniul ales de majoritatea angajatilor Petrom este sanatatea.
„Am realizat acest studiu pentru a intelege mai bine atat nevoile ONG-urilor, cat si atitudinea angajatilor nostri privind redirectionarea a 2% din impozitul lor pe venit. Am aflat ca 24% dintre acestia au redirectionat cei 2% in timpul campaniei, aproximativ 40% redirectionasera inainte si doar 13% au declarat ca se vor decide pana pe 15 mai”, a declarat Mona Nicolici, Head of Community Relations & Social Affairs Petrom.