Ce s-a discutat astăzi la European CSR Lessons. Karl Resel: pentru 1 litru de Coca-Cola se folosesc 70 L de apă
”Responsabilitatea socială corporativă merge dincolo de actele de generozitate, de filantropie.”, a afirmat Dragoş Dehelean (ResponsabilitateSocială.ro) în deschiderea evenimentului.
”Dezvoltarea durabilă urmăreşte satisfacerea nevoilor prezentului fără a sacrifica posibilităţile generaţiilor viitoare… Responsabilitatea de mediu se traduce prin indicatori care se reflectă în activitatea de business”, a adăugat Raluca Fisher, Managing Partner al Green Report.
Pentru 1 L de Coca-Cola se folosesc 70 de litri de apă pe tot parcursul lanţului de furnizare
Karl Resel (Denkstatt Austria, Head of the corporate sustainability team) şi Laura Sgârcitu (Coca-Cola HBC România, Public Affairs & Communication Specialist, Community Programs) au explicat astăzi cum a identificat Coca-Cola Europe impactul pe care îl are asupra surselor de apă şi cum a reuşit să-l reducă prin relaţia cu producătorii de zahăr de la care îşi cumpără materia primă.
”Apele uzate din producţia noastră sunt tratate în proporţie de 100%. Pentru a fi o afacere sustenabilă trebuie să incluzi elementele de responsabilitate socială şi de mediu în întreaga strategie de afaceri, iar pentru a evalua impactul de mediu, trebuie luate în considerare consumurile de apă pe tot parcursul lanţului de furnizare. În Olanda pentru producerea a 1 L de Coca-Cola sunt necesare circa 70 L de apă pe tot parcursul lanţului de furnizare, repartizate după cum urmează:1% – procesul de fabricaţie, 19% – producerea ambalajului şi 80% – producerea ingredientelor naturale (ex. zahăr).
Persoanele neînsoţite care vin cu maşina la mall primesc un loc prost de parcare
Ingo Nissen, Managing Director al companiei Sonae Sierra, Managing Director, a spus că pentru pentru spaţiile de tip shopping center, responsabilitatea poate însemna să înţelegem potenţialul şi nevoile de cumpărare ale clienţilor noştrii şi să închiriem spaţiile centrului pentru a stabili o balanţă în acest sens.
„Mai mult de atât, responsabilitatea de mediu poate însemna şi o sursă de venit prin recuperarea unor venituri prin intermediul reciclării. În doar doi ani se poate creşte rata cantităţilor reciclate de la aproape 50% la circa 75%”, este de părere Inggo Nissen, care spune că pentru a încuraja responsabilitatea socială pentru cei care vin la mall cu maşina li se oferă un loc mai bun dacă în automobil sunt mai multe persoane, decât atunci când vii singur.
Investiţia în tehnologii nepoluante
Pe de altă parte, Aglaia Ntili (Centre for Sustainability & Excellence, Global Training and Partnerships Manager) a spus că investiţia în tehnologii nepoluante face ca produsul tău să fie ”climate neutral” -să aibă un impact ecologic neutru, să aibă o amprentă de carbon cât mai redusă. „Când vorbim despre responsabilitate, este întotdeauna loc pentru un nou lider!”. În timp ce Barbara Janker (WWF International, Corporate Partnerships, Austria & Eastern Europe) a declarat că pentru o organizaţie nonguvernamentală la nivel internaţional de talia WWF, formulele de colaborare pot fi: parteneriate strategice, sprijinirea companiilor să îşi îmbunătăţească impactul asupra mediului, promovarea produselor ”prietenoase faţă de mediu” prin etichetarea corespunzătoare a acestora şi sponsorizarea/promovarea temporară a unor proiecte.