Cum să dai ce e mai bun acolo unde e nevoie cu adevărat
Acestea sunt câteva dintre concluziile conferinței de presă organizate de ONG-ul Teach for Romania în cadrul căreia Ionuț Soleanicov, Director General și cofondator al organizației, a anunțat că, începând din această toamnă, trei bănci comerciale și-au luat angajamentul să sprijine învățământul în comunități vulnerabile, cu indicatori de performanță școlară foarte scăzuți. Cu ajutorul BCR, al Raiffeisen Bank și al UniCredit Bank, numărul profesorilor și al învățătorilor Teach for Romania care se vor prezenta la catedră în noul an școlar va fi de 39, față de 18 în anul școlar 2014-2015.
Parteneriatul Teach for Romania cu cele trei bănci comerciale s-a concretizat sub forma unor investiții de aproape 70.000 de euro pentru recrutarea, formarea și susținerea candidaților selectați pentru a deveni profesori sau învățători pentru o perioadă de doi ani de zile, precum și pentru asigurarea unui nivel de educație cât mai ridicat pentru copiii din comunitățile vulnerabile.
Profesorii fac diferența între un sistem de învățământ slab și unul performant
„Vrem nu vrem, educația ne afectează: atunci când ne trimitem copiii la școală, atunci când facem angajări, atunci când suntem pe stradă. Vestea bună este că avem alături de noi trei instituții bancare care joacă într-o industrie extrem de competitivă și care și-au unit forțele ca să aibă un rol important în Teach For Romania. Sperăm ca absolvenții Teach for Romania să vină cu o altfel de gândire și cu un nou suflu”, a explicat Ionuț Soleanicov.
Citește și 40 de ONG-uri, premiate la Gala Societății Civile 2015
La rândul lui, Paul Ursaciuc, Vice-Președinte Operațiuni & IT BCR, a dat ca exemplu sistemul de învățământ din Finlanda, despre care a spus că este unul performant tocmai pentru că pune accent pe profesori: „Reușita lui vine din calitatea profesorilor, iar calitatea acestora vine din prestigiul profesiei în societate. Cum se creează acest prestigiu? În această direcție merge Teach for Romania. Sunt mândru că BCR sprijină această inițiativă în educație”.
Prosperitatea înseamnă educație
Bogdan Popa, Vice-Președinte Raiffeisen Bank, a punctat că educația este drumul cel mai corect și cel mai sigur către o comunitate prosperă. „Ca să avem comunități prospere, trebuie să investim în educație. Atunci când te duci la școală, nu doar tu trebuie să tragi de școală, dar și școala trebuie să tragă de tine. Inițiativa Teach for Romania este una deosebită. Este ceva diferit pentru că focusul este pus pe profesori. Școala este doar o clădire, importanți sunt copiii și profesorii din ea. Este important ca noi, cei care am reușit anumite performanțe, să-i ajutăm pe cei care vin din spate să ajungă la aceleași performanțe”, a adăugat Bogdan Popa.
Septimiu Postelnicu, Vice-Președinte Global Banking Solutions UniCredit Bank, a subliniat rolul pe care îl are educația în parcursul profesional al fiecăruia dintre noi și a povestit că nu ar fi ajuns ce și cine este astăzi dacă o parte dintre profesori nu ar fi reușit să-și pună amprenta asupra lui. „Teach for Romania schimbă modul de a face educație și acest tip de demers se va întinde pe o perioadă îndelungată. E momentul ca și noi să ne implicăm mai mult, dar și să avem statul ca partener. Trei tipuri de educație sunt importante: cea intelectuală, cea sportivă și cea spirituală. Și este important să învățăm să și dăm”, a declarat Septimiu Postelnicu.
Teach for Romania a influențat peste 2.600 de destine
Prezentă la eveniment a fost și Ligia Deca, consilier de stat în cadrul Administrației Prezidențiale, potrivit căreia inițiativa Teach for Romania se remarcă pentru parteneriatul inovativ al mediului de afaceri în a adresa o problemă socială: „Mediul privat a înțeles care este obiectivul societății, per ansamblu, și merită toată lauda noastră. Suntem cu toții de acord cu importanța pe care o au primii ani de școală. Acest proiect, început în 2013, a reușit să influențeze destinele a peste 2.600 de copii, ceea ce este impresionant”.
Și Șerban Iosifescu, președintele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, crede că cei care au cea mai mare influență asupra copiilor sunt profesorii și a lăudat inițiativa Teach for Romania de a-și trimite profesorii acolo unde cea mai mare nevoie de ei.
Citește și Campanie Mega Mall: Respectă școala și donează un caiet unui copil fără posibilități
„În cazul copiilor care provin din categorii defavorizate, influența profesorilor poate să fie în proporție de 40-50%. Profesorii de la Teach for Romania sunt alt fel de profesori. Ei sunt formați pe probleme de comunicare, de încredere în sine și de a le induce copiilor ideea că se poate. Această inițiativă de a aduce profesori buni acolo unde este nevoie de ei este foarte bună. Susținem cu toate forțele practica și implementarea acestui program. Vrem să vedem, în timp, când o să colectăm datele din școlile în care au predat profesori Teach for Romania, cum anume s-au schimbat în bine lucrurile”, a afirmat Șerban Iosifescu.
Teach for Romania promovează un sistem educațional de calitate
Teach for Romania este un program cu impact transformațional în sistemul educațional românesc, la scară largă și pe termen lung. La sfârșitul celor doi ani de predare la clasă, învățătorii și profesorii deveniți alumni Teach for Romania vor fi pregătiți pentru a contribui la crearea unui sistem educațional echitabil și de înaltă calitate, fie rămânând în educația formală, fie lucrând în domenii conexe acesteia.
Citește și 1.000.000 de copaci de plantat, simultan. „Împreună (cu tine) plantăm, îngrijim, împădurim!”
După primul an de activitate al programului educațional Teach for Romania, 18 profesori au predat în 15 școli din șapte județe ale țării și au ajutat astfel peste 2.600 de copii din comunități defavorizate, cu rezultate școlare scăzute și rată ridicată de abandon școlar.