Fără educaţie, visurile dispar. Donează şi tu pentru fiecare copil la grădiniţă
Elementul cheie al programului sunt tichetele sociale în valoare de 50 de lei pe lună, condiționate de prezență, care ajută părinții săraci să le asigure copiilor gustarea zilnică. Dintre toți copiii care au beneficiat de program, 98% s-au înscris la școală, iar 64% continuă să aibă prezență bună și foarte bună. Astăzi, programul este implementat în 43 de comunităţi din 11 judeţe şi susţine 2.400 de copii.
Conform unui raport al Băncii Mondiale, două treimi din copiii vulnerabili de 3-5 ani din România nu sunt înscriși la grădiniță (comparativ, 77% dintre copiii din familii cu venituri medii frecventează grădinița). Prin urmare, acești copii încep școala fără abilități de bază – de la abilități sociale la simpla capacitate de a identifica forme, culori, numere, litere – ceea ce face aproape imposibil succesul școlar și duce inevitabil la abandon.
„Accesul la educație, începând cu grădinița, este esențial pentru copiii în situații de risc deoarece ei pot deveni ori asistații sociali de mâine ori dimpotrivă, adulții activi, plătitori de taxe. Ne bucurăm să avem în Carrefour un susținător pe termen lung al programului Fiecare Copil în Grădiniță și, împreună să convingem oamenii că doar prin educație putem schimba destine și, de ce nu, chiar viitorul țării noastre.” a declarat Maria Gheorghiu, Cofondator OvidiuRo
„Ca parte a strategiei de responsabilitate socială, ne îndreptăm eforturile către asigurarea unei vieți mai bune pentru români, de aceea ne implicăm activ în programe axate pe educație și nutriție. Ne alăturăm cu drag acestui demers, care ne permite să realizam un vis comun – acela de a crea un mediu propice dezvoltarii unei societăți solide, în care educația timpurie reprezintă primul pas.” a declarat Andreea Mihai, Director de Marketing al Carrefour România.
Carrefour România susține proiectele OvidiuRo din anul 2006, iar din 2010 sprijină programul Fiecare Copil în Grădiniță, oferind atât suport financiar cât și donații în produse pentru diferite evenimente și Caravane Medicale. Din anul 2013, Fundația Carrefour s-a alăturat și ea investitorilor majori ai programului FCG, printr-un grant de 168.000 de euro, reînnoit în 2014.